انتشار ۶۰۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت برای خط ۲ مترو شیراز

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز از انتشار ۶۰۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت جهت احداث خط دو مترو شیراز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت مالی و اقتصادی شهرداری شیراز، محمد هادی هاشم پور با اشاره به روند انتشار این اوراق در سال‌های اخیر اظهار کرد: انتشار این اوراق علاوه بر تکمیل خط یک و احداث خط دو مترو شیراز، زمینه مشارکت شهروندان در توسعه، عمران و آبادانی شهر را فراهم خواهد آورد.

وی افزود:از آنجا که در شرایط فعلی دولت و شهرداری ها چندان نمی توان به ظرفیت بودجه مستقیم این دو نهاد برای توسعه مترو تکیه کرد، برآنیم از ظرفیت‌های دیگر موجود در بودجه نظیر اوراق مشارکت استفاده کنیم.

هاشم پور با بیان اینکه در قانون بودجه امسال دولت، انتشار ۸۰۰۰ میایارد تومان اوراق مشارکت از سوی شهرداری ها پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: در این راستا شهرداری شیراز نیز با عاملیت بانک شهر نسبت به انتشار و فروش ۶۰۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت با هدف احداث خط دو مترو شیراز اقدام نموده است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز با تاکید بر اینکه بخش عمده ای از خط یک مترو شیراز نیز توسط انتشار و فروش اوراق مشارکت خریداری شده از سوی شهروندان اجرا و به بهره برداری رسیده است، خاطر نشان کرد:برای ادامه روند تکمیل  و توسعه زیر ساخت های مترو نیز از این ظرفیت بهره خواهیم برد.

هاشم پور با بیان اینکه تعهد بازپرداخت سود این اوراق بطور مساوی برعهده دولت و شهرداری شیراز می باشد افزود:سود علی الحساب این اوراق هجده درصد  در نظر گرفته شده است  و هر سه ماه یک بار قابل احصاء خواهد بود.ضمن آنکه اصل مبلغ نیز در سر رسید قابل دریافت است. مشارکت این اوراق چهارساله و مقاطع پرداخت سود علی الحساب آن هر سه ماه یک بار در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه کشور به نمایندگی از سوی دولت و بانک شهر به عنوان مرجع تضمین کننده اوراق مشارکت خواهد بود، افزود: این اوراق معاف از مالیات و قابل معامله در بورس بوده و همچنین نزد سیستم بانکی کشور قابل وثیقه گذاری است.

تخصیص ۲۰۰۰ میلیارد ریال برای احیای بافت فرسوده اطراف حرم‌های مطهر در شیراز

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز همچنین از تخصیص ۲۰۰۰میلیارد ریال اوراق مشارکت جهت احیای بافت های فرسوده اطراف حرم های مطهر خبر داد.

هاشم پور افزود: وزارت کشور برای احیاء و بازسازی بافت های فرسوده اطراف حرم های مطهر شیراز مجوز ۲۰۰۰میلیارد ریال اوراق مشارکت را صادر کرده است که پس از بررسی در شورای اسلامی شهر شیراز عملیاتی خواهد شد .

هاشم پور با بیان اینکه این اوراق قابلیت عرضه در بورس کشور را دارد  و از طریق کارگزاری ها خرید و فروش خواهد شد خاطرنشان کرد: مدت مشارکت چهار ساله ، نرخ سود ۱۸ درصد و در مقاطع سه ماهه قابل پرداخت است .

وی با بیان اینکه ۵۰درصد از اصل این اوراق به انضمام سود آن در تعهد دولت است تصریح کرد: امید است با انتشار این اوراق بافت های فرسوده اطراف حرم های مطهر شیراز احیاء و راه های دسترسی به این اماکن مقدس برای زائرین و مجاورین تسهیل شود.

کد خبر 381742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.