از دسته یک تا لیگ برتر، همه شانس ملی‌پوش شدن دارند

امروز صبح لیست جدید مارک ویلموتس منتشر شد که نام‌های جالبی در آن بود، از جمله شهریار مغانلو و پیمان رنجبری که آقای گل های لیگ آزادگان هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صبح امروز مارک ویلموتس لیست جدیدی را برای اردوی تیم ملی اعلام کرد که در آن نام‌های جدیدی نسبت به گذشته به چشم می‌خورد که در ادامه نگاهی به این لیست خواهیم داشت.

دروازه‌بان‌ها

محمد رشید مظاهری که در اولین لیست ویلموتس هم حضور داشت،  به دلیل مسائل شخصی کنار رفت و در جدیدترین فهرست تیم ملی فوتبال بار دیگر نام او اضافه شده است تا مربی بلژیکی شانس آشنایی با این دروازه‌بان را داشته باشد. دیگر دروازه‌بان این لیست احمد گوهری گلر موفق پارس جنوبی جم است که عملکرد خوبی در فصل گذشته لیگ برتر داشت و عملکردش ویلموتس را ترغیب کرد تا به وی شانس ملی پوش شدن بدهد. سومین دروازه‌بان لیست مرد بلژیکی مهدی امینی دروازه‌بان جوان پیکان است که در فصل گذشته به جای پیام نیازمند از سپاهان به پیکان رفت و عملکرد وی در درون دروازه پیکان به شکلی بود که این گلر و کاپیتان سابق تیم ملی امید به فهرست دعوت شدگان تیم ملی بزرگسالان راه یابد.

مدافعان

محمد نادری در خط دفاعی پرسپولیس عمکرد خوبی داشت که موجب دعوت شدن این بازیکن جوان به لیست تیم ملی شد و در کنار او مهدی شیری و محمد انصاری نیز دیگر پرسپولیسی‌های این لیست هستند که در بین این نفرات، انصاری در گذشته سابقه دعوت شدن به تیم ملی را داشته است و بار دیگر پس از گذراندن دوران مصدومیتش در لیست تیم ملی بزرگسالان حاضر شده است. سیاوش یزدانی مدافع موفق فصل گذشته سپاهان که در فصل نقل و انتقالات راهی استقلال شده، دیگر بازیکن جدید لیست ویلموتس است که البته او تنها سپاهانی سابق در لیست مدافعان تیم ملی نیست و محمدحسین مرادمند نیز از این حیث شبیه به یزدانی است. همینطور دانیال اسماعیلی فر و ایمان سلیمی، دو مدافع تراکتوسازی هستند که برای اولین بار در لیست تیم ملی فوتبال قرار دارند.

هافبک‌ها

در خط هافبک، با توجه به رویکرد ویلموتس در این لیست شاید جای محمدرضا حسینی هافبک سابق ذوب آهن که به تازگی به سپاهان پیوسته است، خالی باشد چرا که او یکی از بهترین بازیکنان لیگ برتر ایران از لحاظ فنی و آماری در فصل گذشته بود و عملکرد مطلوب وی تا جایی ادامه داشت که غیر از تیم جدید او، استقلال و پرسپولیس به دنبال وی بودند اما به هرحال حسینی جایی در لیست جدید ویلموتس نداشت. 

 علی کریمی آشناترین فرد لیست تیم ملی باشد که در گذشته سابقه حضور در تیم ملی را به دفعات داشته است. به غیر از این هافبک، احمد عبدالله زاده، بازیکن فصل گذشته نساجی مازندران که به تازگی به فولاد پیوسته، بازیکن دیگری در خط هافبک است که سابقه حضور در تیم ملی را دارد و حالا بار دیگر در فهرست تیم ملی قرار دارد. رضا اسدی و آرش رضاوند دو بازیکن فصل گذشته سایپا هستند که با هم به تیم ملی دعوت شده‌اند، دو بازیکنی که در ساعت‌های اخیر، خبر پیوستنشان به استقلال به شدت جدی شده است و به احتمال فراوان فصل آینده را با پیراهن آبی آغاز خواهند کرد.

امیرحسین کریمی و سعید واسعی زوج پیکانی خط هافبک تیم ملی هستند که عملکردشان در فصل گذشته باعث شده که ویلموتس به آن‌ها شانس خودنمایی در پیراهن تیم ملی را بدهد. هافبک‌های فصل گذشته سپاهان دو نماینده در لیست جدید تیم ملی دارند که محمد کریمی و مهرداد محمدی، این دو نماینده هستند. کریمی که عملکردی خیره کننده در تیم فصل گذشته قلعه نویی داشت و یکی از بهترین پاس گل دهنده‌های لیگ هیجدهم بود، در کنار مهرداد محمدی که سپاهان را به مقصد داس آوس پرتغال ترک خواهد کرد، نماینده‌های فوتبال اصفهان در خط هافبک لیگ هیجدهم هستند. البته نباید از محمد محبی بازیکن فصل گذشته شاهین بوشهر که به تازگی به سپاهان پیوسته است غافل شویم زیرا او از یک تیم دسته یکی به لیست تیم ملی راه پیدا کرده است و در نهایت آخرین فرد خط هافبک لیست ۲۳ نفره ویلموتس، مجید علیاری است که به واسطه فصل خوبش در پارس جنوبی، فرصت پوشیدن پیراهن تیم ملی را پیدا کرده است.

مهاجمان

اما هیچ پستی در لیست جدید تیم ملی جالب‌تر از خط حمله آن نیست. خط حمله لیست تیم ملی ایران که همیشه توسط لژیونرهایی پر می‌شد که در تیم های خود در سطح اروپا ستاره هستند، این بار توسط دو مهاجم از لیگ دسته اول (لیگ آزادگان) پر شده است. شهریار مغانلو از ملوان و پیمان رنجبری از گل گهر سیرجان، دو مهاجم لیست مارک ویلموتس هستند. دو مهاجمی که در فصل گذشته به شکل آقای گل لیگ آزادگان شدند و این امر در کنار علاقه تیم های بزرگ به جذب آنان، باعث شده که ویلموتس به دعوت آن‌ها به تیم ملی ترغیب شود و شانس حضور در تیم ملی را به این دو مهاجم بدهد. 

کد خبر 381714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.