۱۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
خانه‌ای از جنس ضایعات+عکس

در میلان ایتالیا با استفاده از مواد زائد خانه‌ای ساخته شده که نشان می‌دهد از ضایعات هم می‌توان برای طراحی خانه‌ای زیبا و مجلل بهره برد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مینی‌وایز یک شرکت در تایپه پایتخت کشور تایوان است که قبلا به عنوان پیشرو در تکنولوژی اقتصاد دورانی، با هدف کاهش ضایعات و افزایش استفاده از منابع در سراسر جهان شهرت داشت اما این شرکت اخیرا در زمینه بازیافت زباله‌های مصرفی و پسماندهای صنعتی برای ساخت مصالح متنوع، با کارایی بالا و کربن فوق العاده کم به منظور طراحی ساختمان‌ها به فعالیت پرداخته است.

شرکت مینی‌وایز اخیرا "خانه‌ای از ضایعات" طراحی کرده است که قرار است به عنوان یک دفتر کار و گالری هنری مورد استفاده قرار ‌گیرد. تمام دکوراسیون و مبلمان این خانه از مواد زائدی تشکیل شده است که قبلا مورد استفاده ساکنان شهر قرار می‌گرفت. "خانه‌ای از ضایعات" در مرکز شهر میلان در ایتالیا واقع شده است و در ساخت آن از هیچ‌گونه چسب یا ترکیب آلی سمی استفاده نشده است.

 همه اجزا ساختمان، از ظروف بسته‌بندی مواد غذایی و فنجان‌های قهوه گرفته تا مبلمان و آثار هنری در فضای داخلی این خانه از مواد زائد و بازیافتی تشکیل شده است که نشان می‌دهد از ضایعات هم می‌توان برای زیباسازی یک خانه بهره گرفت.

شرکت مینی‌وایز با انجام این پروژه یک پیام واضح را به گوش تمام مردم و مسئولان شهری می‌رساند؛ اینکه هیچ بهانه‌ای برای دور ریختن مواد زائد وجود ندارد و امیدوار است با تکمیل این پروژه مسئولان را به طراحی شهرهایی پایدار در آینده ترغیب کند.

در حال حاضر "خانه‌ای از ضایعات" به روی عموم مردم بسته است اما پس از رونمایی از این ساختمان، به یک مکان دائمی تبدیل خواهد شد تا سایر کمپانی‌های آینده‌نگر، نوآوری‌های خود را به نمایش بگذارند. همچنین در آینده قرار است به عموم مردم و تمام کمپانی‌های سراسر دنیا اجازه داده شود در این مکان گرد هم آیند و ایده‌های خود را در خصوص پایداری، بازیافت و خودآگاهی محیط زیست مطرح کنند.

کد خبر 381711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.