با فعالیت شوراها روند مردم‌سالاری دینی تسهیل شد

فرماندار اصفهان گفت: در حوزه مردم‌سالاری دینی به برکت انقلاب اسلامی با اجرای قانون شوراها از سال ۷۷ شرایط بهتری داشته‌ایم، هرچند نتایج مطلوب و کاملی هنوز حاصل نشده و جای تلاش بیشتری در این زمینه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین سیستانی شامگاه -یکشنبه ۱۶ تیرماه- در همایش شوراهای اسلامی، شهرداران و دهیاران بخش مرکزی، با تبریک روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اظهار کرد: اداره کشور و نگهداشت و پاسداشت ارزش‌ها در جامعه نتیجه مدیریت‌های سالم مبتنی بر عقاید و پاسداشت دینی است.

وی با بیان اینکه دموکراسی و مردم‌سالاری سال‌های چندانی نیست که تحقق پیدا کرده است، افزود: در کشور ما این امر به برکت انقلاب اسلامی و اجرای قانون شوراها که در سال ۷۷ اجرایی شد، شرایط بهتری در اجرای مردم‌سالاری داشته‌ایم، هرچند نتایج مطلوب کاملی هنوز حاصل نشده و جای تلاش بیشتری در این زمینه وجود دارد.

فرماندار اصفهان با اشاره به گذشت حدود ۲۱ سال از اجرای قانون شوراها تصریح کرد: اگر امروز شوراها، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها مشکلاتی دارند، نباید نا امید بود و خوشبختانه با قوانین مدون شرایط برای اینکه قدرت دست مردم باشد فراهم می شود و باید بپذیریم که مشکلات حل می‌شود و اداره امور جامعه توسط خود مردم خواهد بود و برای پیش بردن اهداف جامعه باید افراد نخبه و مومن و دلسوز ورود کنند و این امر به تدریج در جامعه نهادینه می‌شود و امروز شاهد حضور چنین افرادی در شوراها هستیم که همواره در تلاش برای آبادانی هستند و امیدوارم با حس همکاری و مشارکت بیش از پیش در توسعه منطقه خود بکوشیم.

وی با اشاره به لزوم نظارت بر حسن عملکرد شهرداران و دهیاران گفت: شهرستان اصفهان پتانسیل‌های خوبی دارد که باید دهیاران و اعضای شوراها با همگرایی بیشتر بتوانند در بسیج امکانات بالفعل و بالقوه قدم بردارند.

سیستانی با تاکید بر اینکه باید از کمک دولت و منابع دولتی چشم‌ پوشی کنیم، افزود: ظرفیت‌های روستاها را شناسایی کنید و افراد علاقمند به سرمایه‌گذاری را به این کار ترغیب کنید؛ در عین حال دولت مکلف است در قالب توازن منطقه‌ای و توسعه‌ای هر شهرستان امکانات لازم را در اختیار بگذارد.

وی با اشاره به لزوم شناسایی ‌ظرفیت‌های بخش خصوصی اظهار کرد: با توجه به موضوع خشکسالی‌های اخیر در شرق اصفهان لازم است برنامه مدون و راه‌های جدیدی برای اشتغال اهالی این مناطق داشته باشیم و باید خود را بیش از این برای شرایط سازگاری با خشکسالی یا تغییر اقلیم آماده کنیم.

فرماندار اصفهان با تاکید بر لزوم توجه به مباحث آموزشی برای دهیاران و اعضای شوراهای روستایی گفت: اگر نظارت بر عملکرد شهرداران و دهیاران نباشد، دچار مشکلاتی خواهیم شد؛ همچنین باید امکان فراگیری و آموزش مباحث حقوقی و قانونی را مدنظر داشته باشیم و در کنار توجه به مباحث سطحی و روبنایی، به مباحث عمقی و جدی فعالیت‌ها توجه کنیم.

کد خبر 381709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.