بی توجهی به آمایش سرزمین عامل توسعه نامتوازن است

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان گفت: موضوع توسعه در کشور تاکنون به طور نامتوازن بوده است و در این راه به مفهوم آمایش سرزمین توجهی نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حیدرعلی قاسمی شامگاه -یکشنبه۱۶ تیرماه- در همایش شوراهای اسلامی، شهرداران و دهیاران بخش مرکزی اصفهان اظهار کرد: امروز موضوع توسعه در کشور به طور نامتوازن انجام شده و تاکنون چندان به مفهوم آمایش سرزمین توجهی نشده است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به آمایش سرزمین افزود: آمایش سرزمین سه ضلع دارد که اگر این سه ضلع شکل نگیرد مثلث توسعه ایجاد نخواهد شد.  انسان، محیط و فضا، منابع و امکانات همگی از اضلاع سه گانه مثلث آمایش هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار با اشاره به عدم تناسب ضلع انسان و تناسب جمعیتی با منابع و امکانات اظهار کرد: در چنین شرایطی باید به شهرداران و دهیاران خداقوت گفت و باید به ظرفیت همکاری و هم افزایی بیش از گذشته توجه کرد و موازی کاری ها و کارهای نامرتبط در روستاها را کاهش داد و از ظرفیت ها به خوبی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه باید به نیروی انسانی و شوراها که برآمده از نیروی مردمی هستند توجه کرد، تصریح کرد: ایجاد توسعه پایدار در روستاها، اقتصاد شهر را مهیا می کند و باید برای مردم روستاها زمینه های زندگی خوب، امید و رضایتمندی را فراهم کنیم چرا که امروز روستاها با چالش هایی جدی مواجه هستند.

قاسمی با انتقاد از برخی کم کاری ها در روستاهای استان گفت: طرح های هادی به خوبی در روستاها اجرا نشده است که در این امر بنیاد مسکن، اعضای شوراها و بخشداری ها دخیل هستند و باید با توجه به محدودیت منابع مالی موضوعات و پروژه هایی انتخاب شوند که عامل سلامت، پیشرفت و بهبود معیشت مردم و وضع محیط زیست باشند.

وی با تاکید بر لزوم افزایش امید به زندگی در مردم روستاها تصریح کرد: امروز روزِ امتیازخواهی مجموعه ها نیست، اگر مسئولیت قبول کردیم باید کاردان باشیم و در کارها دقت لازم را داشته باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان با تاکید ویژه بر لزوم آموزش شوراها و بخشداران و دهیاران، اظهار کرد:  آگاهی و دانش چراغ راه ماست و در این راه باید به مباحث آموزشی برای بخشداران، دهیاران و اعضای شوراها توجه ویژه ای داشت چرا که توجه به این موارد خود عامل دقت، سرعت و موفقیت در کارها خواهد بود.

کد خبر 381703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.