کام سلسائو در سرزمین قهوه شیرین شد/همه چیز برای قهرمانی آماده شده بود

تیم ملی فوتبال برزیل با شکست پرو قهرمان کوپا آمریکا شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شامگاه یکشنبه(۱۶ تیرماه) و از ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه طلایی پوشان برزیلی برای تعیین قهرمان مسابقات جام ملت‌های آمریکای جنوبی مقابل تیم شگفتی ساز این دوره از مسابقات قرار گرفتند، سکان دار پرو "ریکاردو گاره‌کا" بود و در آن سمت "آدنور لئوناردو باکی" ملقب به تیته هدایت برزیل را بر عهده داشت.

تنها ۱۵ دقیقه از شروع بازی گذشته بود که "اورتون" مهاجم جوان طلایی پوشان برزیلی گل اول را وارد دروازه پرویی‌ها کرد اما تیم شگفتی ساز این مسابقات در دقیقه ۴۴ با گل مهاجم کهنه‌کار خودش یعنی "پائولو گریرو" بازی را به تساوی کشاند که لحظاتی بعد "گابریل ژسوس" گل دوم را هم وارد دروازه حریف کرد تا سلسائو دو بر یک پیش بیوفتد.

در ادامه شاگردان ریکاردو گاره‌کا هر چه تلاش کردند به در بسته زدند و مقابل تیم پر مهره تیته نتوانستند کار خاصی از پیش ببرند و با وجود اینکه گابریل ژسوس از دقیقه ۷۰ به علت دریافت کارت قرمز از توبار داور شیلیایی، اخراج شده بود، نتوانستند بار دیگر بازی را به تساوی بکشانند و به شگفتی سازی خود ادامه دهند.

تیته با تعویض‌های به موقع روند بازی را عوض کرد، او با اضافه کردن "ریچالسون د آندراده" به جای "بابی فیرمینو" باعث شد تا او گل سوم را برای طلایی پوشان به ثمر برساند و حکم قهرمانی سلسائو در خانه امضا شود.

با وجود شکست سه بر یک اما چیزی از ارزش‌های تیم شگفتی ساز و بلند پرواز پرو کم نشد چرا که آن‌ها پس ۴۴ سال با هدایت گاره‌کا اولین فینال خود در عرصه ملی و سطح بین‌المللی را تجربه می‌کردند و برای رسیدن به فینال این رقابت‌ها از سد تیم‌های نامداری همچون اروگوئه و شیلی عبور کرده بودند.

این قهرمانی برای برزیل درحالی به دست آمد که آخرین قهرمانی آن‌ها در جام ملت‌های آمریکای جنوبی به سال ۲۰۰۷ برمی‌گشت و با توجه به ناکامی در کسب عنوان قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۴ با وجود میزبانی، آن‌ها به دنبال قهرمانی در کوپا بودند.

 لیونل مسی از نحوه قهرمانی برزیلی‌ها گلایه کرده است؛ کاپیتان تیم ملی فوتبال آرژانتین پس از کسب عنوان سومی جام و اخراج توسط داور مصاحبه تندی انجام داد و معتقد بود که علیه آرژانتین و سایر تیم‌ها ناداوری عجیبی صورت گرفته است و همه چیز برای قهرمانی برزیل میزبان در خاک سرزمین قهوه آماده شده بود.

البته این نکته را هم نباید فراموش کرد که سلسائو با جوان گرایی ترکیب خود و عدم استفاده از نیمار مصدوم و مارسلو تکنیکی که هر دو وزنه مهم تیم تیته بودند در کنار چرخش داوری به سمت خود و اندکی خوش شانسی توانست به ناکامی جام جهانی ۲۰۱۴ پایان دهد و جام ملت‌های آمریکای جنوبی را در ماراکانا جلوی چشمان هواداران خودی بالای سر ببرد.

کد خبر 381702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.