جولان گانگسترها در هشترود/پیرمرد نکایی قربانی آتش‌سوزی مزرعه

در بسته خبری امروز از افزایش ۱۲ درصدی بارش‌ها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه تا آغاز برداشت یاقوت‌های سرخ در جنوب استان اردبیل و توزیع ۲۰ هزار حلقه لاستیک خودرو سنگین در خراسان شمالی را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای شمالی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

تیراندازی هوایی در شهر هشترود

آذربایجان‌شرقی: شاهرخ اسدالهی، دادستان عمومی شهرستان هشترود گفت: بعد از دریافت گزارش‌های مردمی و پخش فیلم تیراندازی با سلاح گرم در فضای مجازی توسط سه نفر از اراذل و اوباش هشترود، مأموران نیروی انتظامی منطقه با دستور قضائی به ماجرا ورود کرده و در اسرع وقت نسبت به دستگیری آنها اقدام کردند.

وی افزود: متهمان با انجام تیراندازی هوایی با سلاح کلاشنیکف در شهر در میان مردم رعب و وحشت ایجاد کرده‌اند و با قدرت نمایی کاذب در پی دریافت مطالبات خود از سایر خلافکاران بوده‌اند.

۲۴ نفر از کارکنان شهرداری اهر به اتهام تخلفات به دستگاه قضایی احضار شدند

آذربایجان‌شرقی: کمال امید، شهردار اهر گفت: ۲۴ تن از کارکنان شهرداری اهر به اتهام تخلفات به دستگاه قضایی احضار شدند.

خشکبار ۳ تنی قاچاق در هشترود به مقصد نرسید

آذربایجان‌شرقی: عباس گل تپه، فرمانده انتظامی شهرستان هشترود از کشف بیش از سه تن انواع خشکبار قاچاق خبر داد.

*******************************************************************************************************************************

افزایش ۱۲ درصدی بارش‌ها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه

آذربایجان‌غربی: حبیب عبدلی، مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بارش‌ها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در سال زراعی جدید نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.

رفع تصرف ۶۵ هکتار از اراضی ملی در ارومیه

آذربایجان‌غربی: احمد خوش‌نژاد، رییس اداره منابع طبیعی ارومیه گفت: بیش از ۶۵ هکتار از اراضی ملی این شهرستان در سه ماهه اول سال جاری از متصرفین باز پس‌گیری و رفع تصرف شد.

صدور ۳۲ فقره پروانه اکتشاف معدن در آذربایجان‌غربی

آذربایجان‌غربی: پریسا عابدپور، معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۲۵ فقره پروانه اکتشاف و هفت فقره گواهی کشف معدن با سرمایه‌گذاری شش هزار و ۸۸۲ میلیون ریالی در سطح استان صادر شده است.

******************************************************************************************************************************

آغاز کشت دانه روغنی سویا در بیله سوار

اردبیل: ربعلی جهانی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار از آغاز کشت دانه روغنی سویا در شهرستان بیله سوار خبر داد.

تولید سالانه بیش از ۲ هزار تن عسل در اردبیل

اردبیل: علی‌حسین احدی‌عالی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل از تولید سالانه بیش از دو هزار تن عسل ناب سبلان در شهرستان اردبیل خبر داد.

آغاز برداشت یاقوت‌های سرخ در جنوب استان اردبیل

اردبیل: بهبود علیزاده، مدیر جهادکشاورزی شهرستان خلخال گفت:​همزمان با فصل تابستان و برداشت محصولات باغات در روستاهای شهرستان خلخال برداشت یاقوت‌های سرخ گیلاس و آلبالو آغاز شد.

******************************************************************************************************************************

سکونت ۶۰ بیمار مبتلا به ایدز در خراسان شمالی

خراسان شمالی: رضا فاضلی، رییس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: اکنون ۶۰ نفر از بیماران ایدز در این استان ساکن هستند.

فشارخون بیش از ۷۱ درصد جمعیت هدف خراسان شمالی اندازه‌گیری شد

خراسان شمالی: افشین دلشاد، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۷۱.۳ درصد از جمعیت بالای ۳۰ سال در خراسان شمالی، تحت پوشش طرح بسیج ملی کنترل فشارخون قرار گرفتند.

توزیع ۲۰ هزار حلقه لاستیک خودرو سنگین در خراسان شمالی

خراسان شمالی: سعید سبحانی، معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: تاکنون ۲۰ هزار حلقه لاستیک موردنیاز ناوگان مسافری و باری توسط انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی این استان توزیع‌شده است.

******************************************************************************************************************************

ثبت جهانی جنگل‎های هیرکانی فرصتی برای توسعه گردشگری گلستان

گلستان: هادی حق‎شناس، استاندار گلستان از ثبت جهانی جنگل‎های هیرکانی فرصتی برای توسعه گردشگری گلستان خبر داد.

فعالیت ۳۵ هزار هنرمند گلستانی در حوزه صنایع دستی

گلستان: ابراهیم کریمی​، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، کریمی از فعالیت ۳۵ هزار هنرمند در ۶۰ رشته فعال صنایع دستی در این استان خبر داد.

راه‎اندازی شهرک صنعتی ویژه سرمایه‎گذاران چینی در گلستان

گلستان: محمد حمیدی، فرماندار گرگان گفت: موضوعی که می‎تواند در همکاری‎های اقتصادی و صنعتی بین گرگان و گوانگ‎ژو در دستور کار قرار بگیرد راه‎اندازی یک شهرک صنعتی ویژه سرمایه‎گذاران چینی در گلستان است.

******************************************************************************************************************************

ورود نخستین محموله دام زنده به شمال کشور

گیلان: رضا مسرور، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در جریان ورود نخستین محموله دام زنده با اشاره به تأمین کالاهای اساسی اظهار کرد: یکی از موضوعات مورد تأکید این سازمان به‌منظور تأمین کالاهای اساسی و ایجاد ثبات در بازار داخلی، افزایش تنوع محصولات وارداتی در سطح بنادر منطقه آزاد انزلی (بنادر کاسپین و انزلی) بوده و امروز با ورود نخستین محموله دام زنده به مجتمع بندری کاسپین شرایط لازم برای افزایش تنوع کالاهای اساسی فراهم‌شده است.

تخصیص اعتبارات برای احیا و ‌ایجاد آب‌بندان‌های استان گیلان

گیلان: علی درجانی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از احیا ۵۰ آب‌بندان و انجام کار مطالعاتی برای ایجاد آب‌بندان در دو هزار هکتار از مزارع کشاورزی با تخصیص اعتبارات لازم خبر داد.

۱۲ کیلومتر از محور آستارا-اردبیل تا پایان امسال چهاربانده می‌شود

گیلان:  ارسلان زارع، ​سرپرست استانداری گیلان از آسفالت حدود ۱۲ کیلومتر از محور آستارا-اردبیل تا پایان سال جاری خبر داد.

******************************************************************************************************************************

پیرمرد نکایی، قربانی آتش‌سوزی در مزرعه

مازندران: پیرمرد ۹۰ ساله نکایی، قربانی آتش‌سوزی در مزرعه شد و با توجه به سوختگی شدید، جان باخت. این پیرمرد ۹۰ ساله در منطقه کوهسارکنده نکا در بخش مرکزی این شهرستان در حال انجام کار کشاورزی در مزرعه خود بود که به دلیل سوختگی شدید ناشی از آتش‌سوزی در مزرعه همجوار مزرعه خود و سرایت آتش به مزرعه‌اش، فوت کرد و حضور اورژانس هم به دلیل سوختگی شدید و فاقد علائم حیاتی بودن مصدوم، کارساز نبود.

۴۰۶ تن نجات‌یافته طی ۴۶ روز گذشته در دریای مازندران

مازندران: نقی کریمیان، ​رییس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران گفت: ۴۰۶ تن شامل ۳۱۰ نفر مرد و ۱۰۵ زن از آغاز طرح‌های دریا تاکنون از خطر غرق شدن نجات پیدا کردند.

تحقیق و تفحص از روند پروژه‌زباله‌سوز ساری آغاز شد

مازندران: مهدی رازجویان، معاون عمرانی مازندران از تحقیق و تفحص از نحوه هزینه کرد پروژه کارخانه زباله‌سوز ساری خبر داد و گفت: سازمان بازرسی کل کشور هم در این پرونده ورود پیدا کرده است.

کد خبر 381691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.