امنیت شغلی دهیاران تضمین می‌شود

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان گفت: لایحه امنیت دهیاران در هیئت دولت در دست بررسی است و به زودی این قشر دارای امنیت شغلی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی رحمانی شامگاه یکشنبه در همایش شوراهای اسلامی، شهرداران و دهیاران بخش مرکزی اصفهان اظهار کرد: بی تردید جبهه اول خدمت به مردم روستاها، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستا هستند.

وی با بیان اینکه در کل کشور بیش از ۳۹ هزار روستا وجود دارد، افزود: ۳۷ هزار و ۵۹ روستا دارای دهیاری هستند، در استان اصفهان هم ۱۴۰۴ روستا وجود دارد که از این تعداد ۸۵۲ روستا دهیاری دارند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان با اشاره به وجود ۶۴۶ دهیار در استان اصفهان تصریح کرد: در نظام برنامه ریزی و بودجه کشور دچار خلل و مشکل هستیم چرا که سرانه درآمدی شهری ما پنج تا شش برابر سرانه روستایی است و در این راه دهیاران روستایی به دنبال ایجاد توسعه متوازن هستند.

وی با اشاره به بررسی لایحه امنیت دهیاران در هیئت دولت اظهار کرد: چارت تشکیلاتی به زودی صادر و دهیاران دارای امنیت شغلی می شوند، همچنین در برنامه توسعه ششم آمده است که ۲۵ هزار روستا در کشور باید آمایش سرزمین داشته باشند که در حال حاضر تنها ۸۵۰۰ روستا دارای آمایش سرزمین هستند.

رحمانی در خصوص ارائه خدمات آتش نشانی به شرق اصفهان گفت: تفاهم نامه ای با آتش نشانی در حال انعقاد است که از این پس این دستگاه بتواند به روستاهای بخش مرکزی هم خدمات لازم را ارائه دهد.

وی با بیان اینکه به زودی برنامه حسابرسی دهیاری ها اجرا می شود، افزود: به منظور توانمندسازی تشکیل واحدهای آموزش، حقوقی و آی تی را در اتحادیه شرکت های تعاونی خواهیم داشت و در مورد اشتغال زایی هم دهیاران پروژه های مولدی که طرح مطالعاتی آن انجام شده باشد را  ارائه دهند و برای اجرای آنها می توانند از وام های ۸ درصدی روستایی به خصوص در حوزه گردشگری استفاده کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان با تاکید بر لزوم آموزش دهیاران خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که دهیاران آموزش مکاتبات اداری و قوانین حقوقی در زمینه فعالیت خود را جدی بگیرند و با تقویت و آموزش به تقویت روستاها کمک کنند همچنین شوراها باید ماهانه چهار جلسه مشورتی داشته باشند که بعضا برخی شوراها به این موارد بی توجه هستند.

کد خبر 381689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.