آمریکا ۲ هلند صفر/ دبل مورگان و یارانش در قهرمانی جهان

تیم فوتبال آمریکا در فینال جام جهانی فوتبال زنان به مصاف هلند رفت که در نهایت این تیم را شکست داد و قهرمان جهان شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فینال جام جهانی فوتبال بانوان امشب از ساعت ۱۹و۳۰ در ورزشگاه لومیرز فرانسه تیم های آمریکا و هلند به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه ۲بر۰ به نفع آمریکا به پایان رسید و این تیم را قهرمان جام جهانی فوتبال بانوان کرد.
دیدار فینال جام جهانی بانوان
ورزشگاه: لومیرز فرانسه
گل ها: مگان رپینو( دقیقه۶۱-پنالتی) و رز لول(دقیقه۶۹) برای آمریکا
اخطار: شریدا اسپیتسه(قیقه۱۰)از هلند، ابیدالکمپر(دقیقه۴۱) از آمریکا، استفانی هان در خراخت( دقیقه۶۰) از هلند


ترکیب آمریکا: آلیسا نهر، کریستال دان، بکی سائربرن، ابی دالکمپر، کلی اوهارا، سم میوئس، جولی ارتس، رز لول، مگان رپینو، الکس مورگن، توبین هیت
مربی: جیل الیس


ترکیب هلند: ساری فان وینندال، دسیر وان لانترن، آنوک دکر، استفانی فان درخراخت، دامینیک بلادورث، شاکی خرونن، شریدا اسپیتسه، دنیل ون دادونک، ویوین میدما، لیکه مارتنس، لینس برنستین
مربی: سارینا ویگمن


داور: استفانی فراپا


شرح بازی: آمریکا درحالی روبروی هلند قرار گرفته که دنبال قهرمانی دوم و پیاپی خود در جام جهانی است، هلند هم که تیم شگفتی ساز جام جهانی شده توانسته در دومین حضورش به فینال برسد. در اوایل نیمه نخست شریدا اسپیتسه بازیکن هلند نخستین اخطار بازی را دریافت کرد، داور با دادن این اخطار بقیه بازیکنان را متوجه کرد که نباید تکل خشن بزنند.
ورزشگاه در تسخیر تماشاگران آمریکا است اما تیم هلند تا به اینجای کار موفق شده که بازی را به تعادل بکشاند و دفاع خوبی داشته باشد.
 در دقیقه ۳۵ طبق آمار تا به این لحظه نیمی از بازی درمیان زمین بوده و امریکا دوبرابر هلند در محوطه جریمه حریف حضور داشته است.
تعداد کرنر های آمریکا در دقیقه ۴۰ به چهار کرنر می رسد در صورتی که هلند تا به اینجای کار کرنری نداشته است، در این دقیقه شوت خطرناک مورگان مهاجم امریکا از پشت محوطه جریمه توسط فان فینندال دروازبان هلند دفع می شود که اگر این دروازبان به همین روندش ادامه دهد می تواند بهترین دروازبان جام جهانی شود. 
دقیقه ۴۱ امریکا اسیر یکی از ضد حملات سریع هلند می شود و ابی دالکمپر بازیکن امریکا روی مهاجم هلند خطا می کند که دومین کارت زرد بازی از آن این بازیکن می شود.
داور برای نیمه اول چهار دقیقه وقت اضافه می گیرد که پس از اتمام این دقایق دوتیم به رختکن می روند.
 با شروع نیمه دوم آمریکا روی حمله مورگن خطری روی دروازه هلند ایجاد می کند که گلی را به همراه ندارد.
 دقیقه ۴۶ ویگمن مربی هلند اولین تعویض تمیش را انجام می دهد و الکساندرا کریگر را به جای کلی اهورا به بازی می فرستد.
 دقیقه ۶۱ استفانی در خراخت بازیکن هلند خطایی را روی مهاجم امریکا انجام می دهد که داور نخست اعتقاد به کرنر داشت و لی بعد از آن اعلام کرد که ویدئو را چک میکند، پس از باز بینی ویدئو چک داور پنالتی را به نفع آمریکا می گیرد و در خراخت را باکارت زرد جریمه می کند، رپینو بازیکن امریکا پشت ضربه پنالتی می ایستد که با ضربه ای دقیق دروازه هلند را باز می کند و نخستین گل فینال جام جهانی را به ثمر می رساند.
بعد از گل بازهم امریکا بیشتر به دنبال ضد حمله بود که در دقیقه ۶۹ گل دوم این تیم را رز لول وارد دروازه هلند میکند. 
پس از گل دوم  آمریکا، هلند با تعویضی سریع جیل رورد را جایگزین لیکه مارتنس به داخل زمین می فرستد و تنها چند دقیقه بعد دیگر بازیکن خود شانیس فان دی ساندن را به جای انوک دکر وارد بازی میکند. هلند با وجود اینکه در این دقایق دو بر صفر نتیجه را واگذار کرده ولی دروازبان فان فینندال یک تک به تک دیگر را از بازیکنان آمریکا می گیرد.

با این نتیجه تیم فوتبال بانوان آمریکا در قهرمانی جام جهانی دبل کرد و برای دومین بار پیاپی جام قهرمانی را بالای سر برد.

کد خبر 381687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.