تغییر کاربری؛ بلای جان باغات باغبادران

شهردار باغبادران گفت: با تخریب باغات و تغییر کاربری مخالف هستیم چراکه باغات این شهر ساحلی هویت باغبادران به شمار می آید و متعلق به نسل های آینده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الله امینی در آیین تکریم و معارفه شهردار باغبادران اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرداری یک نهاد بسیار مهم و تاثیرگذار در اداره شهر به شمار می آید قطعا کمک فکری افرادی که در گذشته به عنوان شهردار در شهر باغبادران فعالیت داشته اند باعث عبور از بسیاری از چالش های پیش روی مدیریت شهری خواهد شد.

وی کلید اصلی توسعه شهر را تعامل شهرداری با شورا دانست و تصریح کرد: ارتباط شورای اسلامی  بسیار حایز اهمیت بوده، شورای شهر ریشه شهردار است، چراکه تعامل بین اعضای شورای شهر و شهرداری باعث پیشرفت و توسعه بیش از پیش در مدیریت شهری خواهد شد.

شهردار باغبادران با بیان اینکه باید از ریخت و پاش‌های اضافه جلوگیری کرد، گفت: از مسئولان و دوستان درخواست می کنم اجازه دهند دید و بازدیدها به جلساتی کاری ختم شود و از اهداء هدیه به شهردار باغبادران خودداری کنند البته می توانند تبریک به شهردار باغبادران را صرف امور خیریه کرده و به احداث ساختمان بهزیستی کمک کنند تا یادگاری ماندگار برای مردم شهر باقی بماند.

وی یاداور شد: افتتاح بهزیستی در بخش باغبهادران یکی از مطالبات مردم این بخش بوده است و خیر نیک اندیش نیز قول مساعدت داده به هر میزان خیران و مسئولان به احداث ساختمان بهزیستی در شهر باغبادران کمک کردند یکم دهم مبلغ جمع آوری شده را این خیر به احداث ساختمان بهزیستی کمک کند.

امینی افزود: با اقدامات انجام شده هزینه خرید زمین دولتی مهیا شده و یکی از خانواده های شهدای شهر باغبادران نیز 10 میلیون تومان برای احداث ساختمان بهزیستی در نظر گرفته اند؛ همچنین مهندسان شهر تهیه نقشه و نظارت بر احداث ساختمان را به صورت رایگان بر عهده گرفته اند و شهرداری و شورای اسلامی شهر باغبادران نیز صدور مجوزات را عهده دار شده است، و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از این پروژه باشیم.

بوم گردی را در باغبادران تقویت خواهیم کرد

وی تغییر کاربری را بلای جان باغ‌های باغبادران دانست و تصریح کرد: با تخریب باغات و تغییر کاربری مخالف هستیم چراکه باغات این شهر ساحلی هویت باغبادران به شمار می آید و متعلق به نسل های آینده است.

شهردار باغبادران با بیان اینکه در تلاش هستیم باغبادران را به شهری بانشاط و سالم در ابعاد مختلف و زمینه ساز زندگی مناسب برای شهروندان مبدل کنیم، ادامه داد: مردم شهر باغبادران به جای توقع تخریب باغات، دیوارکشی و تغییر کاربری به شهرداری کمک کنند تا فضای سبز شهر و باغات باغبادران که سرمایه ملی است را حفظ کرده و این شهر گردشگرپذیر را توسعه دهیم تا اقتصاد شهری پویا داشته باشیم.

وی اضافه کرد: امروز گردشگری شهری به عنوان یکی از فعالیت های موثر اقتصادی و اجتماعی به شمار می آید از این رو از شهروندان انتظار می رود بجای سرمایه گذاری در باغات شهر باغبادران به کمک شهرداری  آمده تا بدنه شهر را اصلاح کرده و بافت فرسوده شهر را احیا کنیم چراکه معماری شهری و توریسم ارتباط تنگاتنگی با توسعه صنعت گردشگری دارد.

امینی عنوان کرد: ساماندهی و زیباسازی فضای شهری نقش مهمی در جذب گردشگر دارد و از سوی دیگر تاثیر شگرفی بر آرامش بخشی بر روحیه شهروندان دارد از این رو باید شهروندان را تشویق به حفظ و نگهداری شهر کنیم و شهروندان نیز در مسیر تحقق این مهم شهرداری را همراهی کنند.

وی با بیان اینکه بوم گردی را باغبادران تقویت خواهیم کرد، گفت: ما براین باوریم گردشگر تنها نباید در حاشیه رودخانه زاینده رود حضور یابند بلکه آنان باید به شهر وارد شده و از محورهای پیاده رو شهر استفاده کنند و از طبیعت و بافت زیبای محلات قدیمی شهر بهره مند شوند بر همین اساس باید به نما، منظر و زیبایی شهر توجه ویژه داشته باشیم.

شهردار باغبادران یادآور شد: مردم میهمان نواز باغبادران انتظار دارند همانگونه که آنان به گردشگران شهرهای مختلف ایران خدمات ارایه می کنند، مسئولان استانی نیز نگاه ویژه ای به شهر باغبادران داشته باشند تا برخی مشکلات پیش روی این شهر با سرعت هرچه بیشتر مرتفع شود.

تقویت گردشگری در شهر

حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در ادامه این آیین خدمت صادقانه به مردم را راز ماندگاری مسئولان در اذهان عمومی دانست و اظهار کرد: آنچه امروز برای تمای مدیران اهمیت دارد خدمت صادقانه به مردم است از این رو مسئولان تفکر انقلابی را در مدیریت خود بکار گرفته و در برابر مسایل مختلف صریح و شفاف عمل کنند تا راه برای خدمت انقلابی بازشود.

امام جمعه باغبادران تصریح کرد: با توجه به فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری آنچه به عنوان هدف اصلی شهرداران باید تبیین شود و سرلوحه کار آنها قرار داشته باشد، خدمت صادقانه به شهر در راستای رونق و آبادانی شهر بوده و در این مسیر برنامه‌ریزی مناسب، داشتن نظم و انضباط اداری و همدلی مردم و مسئولان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی ادامه داد: باغبادران شهری گردشگرپذیر به شمار می آید که در ایام مختلف سال پذیرای مسافران بسیاری از سراسر کشور است و این مسئله مسئولیت مدیریت شهری را دوچندان می کند البته اقدامات متعددی در خصوص تقویت گردشگری در شهر از سوی مدیریت شهری انجام شده اما ادامه این روند نیز نیازمند حرکتی جهادی و انقلابی است که قطعا مورد توجه قرار خواهد گرفت.

فرهنگ با بیان اینکه نیاز است برخی آسیب ها که به دلیل حضور گردشگر به وجود می آید در باغبادران مدیریت شود، گفت: حضور گردشگر در بخش باغبهادران فرصتی برای معرفی ظرفیت های بالای شهر و روستاهای بخش بوده است.

کد خبر 381680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.