واردات داروهای طبیعی به یک سوم کاهش یافته است

مدیرکل امور فرآورده های گیاهی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: واردات داروهای طبیعی در سال گذشته از ۲۲ میلیون یورو به کمتر از هفت میلیون یورو یعنی به کمتر از یک سوم کاهش یافت.

به گزارش ایمنا، مهناز خانوی در این باره اظهار کرد: این در شرایطی است که سال گذشته واردات مواد اولیه داروهای طبیعی افزایش داشته است.

وی ادامه داد: واردات مواد اولیه داروهای طبیعی شامل مواد بومی نمی‌شود به طور مثال کسی واردات عصاره نعناع انجام نمی‌دهد و فرآورده‌هایی مانند زنجبیل که امکان کشت آن را نداریم، وارد می‌شود.

خانوی اضافه کرد: طبق اعلام تولیدکنندگان فرآورده‌های طبیعی در جلسات وزارت کشاورزی، سال ۹۷ سال خوبی برای این صنعت بوده و تولیدات چهار ماهه امسال نشان می‌دهد که سال ۹۸ نیز بهتر است.

مدیرکل امور فرآورده‌های گیاهی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو تاکید کرد: به رغم تحریم و گرانی و اختلال در تأمین تجهیزات کارخانه‌ای سال ۹۸، سال بهتری برای داروهای گیاهی خواهد بود.

خانوی افزود: واردات مکمل، فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی و داروهای طبیعی تقریباً ممنوع است و تولیدکنندگان هوشمند این فرصت را دارند تولید خود را گسترش دهند.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه فرآورده‌های طبیعی، آرایشی و بهداشتی رشد واضحی داشتیم و به طور مثال کرم‌های گیاهی تولیدی کشور به سرعت مصرف می‌شوند.

وی تصریح کرد: همچنین قیمت فرآورده‌های طبیعی تولید داخل ارزان‌تر از نوع خارجی آن است.

کد خبر 381678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.