مترو تهران به هزار واگن جدید نیاز دارد

مدیرعامل قطار شهری تهران و حومه گفت:‌ هم اکنون ناوگان مترو تهران به یک هزار واگن جدید نیاز دارد.

به گزارش ایمنا، علی امام در این باره اظهار کرد: به طور متوسط برای اعزام هر سه دقیقه یک رام قطار در خطوط یک تا هفت مترو تهران و حومه به یک هزار واگن جدید نیاز داریم.

وی افزود: توسعه خطوط مترو تهران و حومه در حال انجام است و اگر خطوط و ایستگاه‌های بیشتر در این ناوگان راه اندازی شود به حداقل ۳ هزار واگن جدید نیاز داریم.

به گفته امام، هر رام قطار در ناوگان مترو تهران و حومه ۷ واگن دارد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه تصریح کرد: برای کمبود این حجم واگن قراردادی برای خرید ۶۳۰ واگن با شرکت چینی بسته شد اما در بحث فاینانس به مشکل برخورد کردیم که با پیگیری اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری قرار شد این مشکل برطرف شود که تاکنون این قرار داد و خرید واگن عملیاتی نشده است.

کارگاه مترو در بوستان لاله کوچک می شود

وی از کوچک سازی سازه های عمرانی شرکت مترو در بوستان لاله خبر داد و گفت: پیرو تاکید شهردار تهران مبنی بر جمع آوری و آزاد سازی معابر شهر تهران به کارشناسان دستور بررسی این سازه عمرانی را در بوستان لاله دادم.

امام خاطرنشان کرد: این سازه عمرانی در بوستان لاله قرار نیست جمع شود و منظور شهردار تهران نیز این نیست که عملیات عمرانی در شهر با مشکل مواجه شود اما به احتمال زیاد در روزهای آینده نسبت به کوچک سازی سازه عمرانی شرکت مترو تهران در بوستان لاله اقدام می شود.

کد خبر 381677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.