هانگ منگ هوآوی؛ سریع تر از اندروید و IOS

مدیر و بنیانگذار شرکت چینی هوآوی اظهاراتی مبنی بر سریع تر بودن سیستم عامل هانگ منگ از سیستم عامل های اندروید و IOS داشته که توجه بسیاری از کاربران تلفن همراه را به خود جلب کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هانگ‌منگ، سیستم‌عامل اختصاصی هواوی و جایگزین اصلی این شرکت برای اندروید است. با اینکه رئیس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، یک هفته پیش اظهاراتی را مبنی‌بر لغو تمامی محدودیت‌های اعمال‌شده بر شرکت‌های آمریکایی برای دادوستد با هواوی بیان کرد، هنوز مشخص نیست‌که گوگل به تجارت با این شرکت‌ چینی ادامه خواهد داد یا خیر.

قابل ذکر است که این شرکت همچنان در فهرست سیاه وزارت دارائی ایالات‌متحده قرار دارد.

اما اکنون رن ژنگفی، بنیان‌گذار هواوی در گفت‌وگویی با مجله‌ی فرانسوی LePoint اعلام‌ کرده این شرکت قصد دارد وابستگی خود به سیستم‌عامل اندروید را کاهش دهد. در همین گفت‌وگو، مدیرعامل هواوی به‌وضوح روشن کرد که سیستم‌عامل این شرکت، صرفا یک جایگزین برای اندروید نیست و می‌تواند برای اینترنت اشیا و وسایل نقلیه خودران نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

درحالی‌که از قبل گزارش‌هایی مبنی‌بر سریع‌تر بودن عملکرد هانگ‌منگ نسبت‌به اندروید به‌میزان ۶۰ درصد منتشر شده، رن اشاره می‌کند که تأخیر پردازش این سیستم‌عامل کمتر از ۵ میلی‌ثانیه است و نه‌تنها پردازشی سریع‌تر از اندروید دارد، بلکه احتمالا از سیستم‌عامل اپل یعنی iOS نیز سریع‌تر خواهد بود.

رن با اشاره به تلاش هواوی برای ساخت فروشگاهی مشابه گوگل‌پلی، پذیرفته که از آنجایی که توسعه‌دهندگان برنامه‌های اختصاصی برای پلتفرم‌های اندروید و iOS طراحی می‌کنند، این قسمت از توسعه، نقطه‌ای است که هانگ‌منگ و هواوی در حال تقلا و مبارزه‌ هستند. ریچارد یو، مدیر اجرایی گروه تجارت مشتریان هواوی نیز گفته است: هانگ‌منگ پاییز امسال در چین منتشر خواهد شد؛ همچنین انتظار می‌رود هانگ منگ اوایل سال آینده در دیگر بازارهای جهان عرضه شود. با فرض اینکه گوگل ارتباطات خود را با هواوی از سر نگیرد، هانگ‌منگ اواخر امسال با راه‌اندازی خط تولید میت ۳۰، منتشر خواهد شد.

کد خبر 381665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.