تعامل و وحدت شورای شهر و شهردار سبب جلب اعتماد مردم می‌شود

سرپرست فرمانداری شهرستان لنجان گفت: یکی از بزرگترین انتظارات مردم از اعضای شورا انتخاب شهرداری کارآمد و دلسوز بوده که در این مسیر توجه به الزامات و ویژگی های شهردار توسط اعضای شورا لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان،خدامراد صالحی در آیین تکریم و معارفه شهردار باغبادران با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ وظیفه بر عهده شهرداری ها قرار دارد، اظهار کرد: شهرداری از بدو تولد با مردم ارتباط داشته و در برابر شهروندان و جامعه در حوزه های عمرانی، زیربنایی، خدماتی،محیط زیست، بهداشت، سلامت،امور فرهنگی و اجتماعی، نشاط اجتماعی و... مسئولیت دارد که در همه انها باید به صورت جهادی عمل کند.

وی مسئولیت شهردار را بسیار خطیر و مهم دانست و افزود: شرایط شهرها همواره شرایط عادی نبوده چراکه ممکن است یک شهر با مسئله بحرانی روبه رو شود همانگونه که در ابتدای سال جاری سیل ویرانگری در بعضی استان‌های کشور اتفاق افتاد و کم کاری بعضی مسئولان مانند رعایت نکردن اصول آزادسازی و شهرسازی سبب شد نعمت الهی به نقمت تبدیل شود و خسارت‌هایی به منازل مسکونی و زیرساخت‌ها وارد کند.

سرپرست فرمانداری شهرستان لنجان تصریح کرد: درپی وقوع سیلاب در شهر باغبادران همه مسئولان خصوصا مدیریت شهری به صورت جهادی به میدان آمدند تا خسارت‌ها را به حداقل برسانند و با اقدامات انجام شده در این شهر به گونه‌ای عمل شد که بحران ساز نباشیم و خسارت‌های سنگین به مردم وارد نشود.

وی شورای شهر را مغز متفکر و تصمیم گیرنده شهر دانست و عنوان کرد: یکی از بزرگترین انتظارات مردم از اعضای شورا انتخاب شهرداری کارآمد و دلسوز بوده که در این مسیر توجه به الزامات و ویژگی های شهردار توسط اعضای شورا لازم و ضروری است.

صالحی اضافه کرد: منتخبین مردم برای ابقا یا انتخاب یک شهردار در معرض امتحان الهی قرار دارند و مردم چگونگی و شفافیت انتخاب شهردار را رصد و تعقیب می‌کنند از این رو اعضاء شورای اسلامی شهر باید به رای و اعتماد مردم به آنها احترام گذاشته و خواسته های به حق آنان را مورد توجه قرار دهند.

وی عنوان کرد: شورای شهر باید شهردار منتخب را تقویت کند و شهردار نیز خود را از ریشه منقطع نداند که این موضوع در بیان رهبری همان تعریف مدیریت شهری است و این مهم نیز از شورای اسلامی شهرهای ۹ گانه شهرستان لنجان انتظار می رود.

به گزارش ایمنا در این آیین از زحمات اردشیر محمدی تقدیر و حجت الله امینی به عنوان شهردار جدید باغبادران معرفی شد.

کد خبر 381660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.