نرم افزار هوشمند انتقال عضو پیوندی تدوین می‌شود

رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: در حال تدوین نرم افزار هوشمند انتقال عضو پیوندی هستیم که با این سیستم، تمام اطلاعات مورد نیاز در ترابری اعضای بدن گردآوری شده و این امکان را خواهیم یافت که در کوتاه‌ترین زمان ممکن، عضو یا اعضا را از محل اهدا به محل گیرنده عضو منتقل کنیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت بهداشت، مهدی شادنوش روز یکشنبه در حاشیه بازدید و عیادت از بیماران بستری در بیمارستان قلب شهید رجایی تهران اظهار کرد: این کار پیچیده و دشواری است که نیازمند مشارکت و هماهنگی دستگاه‌های مختلف است، در سال ۹۸ که سه عضو برای اهدا، منتقل شد، هماهنگی بسیار خوبی بین سازمان‌های مختلف شکل گرفت که نیازمند تقدیر است.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت ادامه داد: در کشور تاکنون هزار و ۷۰۰ پیوند قلب انجام شده که ۳۰ مورد از این پیوندها مربوط به ۳ ماهه اول امسال است. بیمارستان قلب شهید رجایی نیز نقش بسیار پررنگی در این زمینه داشته است. تیم پزشکی، پرستاری و پیراپزشکی بیمارستان قلب شهید رجایی خدمات بسیار ارزشمندی به بیماران به ویژه بیماران پیوند اعضا ارائه می‌کند که موجب رضایتمندی بیماران و همراهان آنها شده است.

لیست ۲۵ هزار نفری بیماران نیازمند پیوند اعضا

وی بیان کرد: لیست انتظار بیماران برای پیوند اعضا بسیار بلند است و هر یک از خانواده‌های بیماران نیازمند پیوند، چشم انتظار تماس از سوی بیمارستان‌ها برای عمل پیوند اعضا هستند و وظیفه ملت ما که در همه صحنه‌های ایثارگری و فداکاری، زبان‌زد هستند را دو چندان می‌کند و امیدواریم که هیچ گاه هیچ اتفاق ناگواری برای هیچ خانواده‌ای رخ ندهد، اما امیدواریم به قدری هنرمند و آگاه به شرایط زمان باشیم که در هر حادثه‌ای که یک شکست تلقی می‌شود، یک پیروزی را رقم بزنیم و اجازه بدهیم آثار و حضور افرادی که از دنیا می‌روند، باقی بماند.

رئیس مرکز پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت ادامه داد: باید از سازمان اورژانس کشور که به همت نیروها و امکانات آنها، امسال مأموریت‌های مهمی برای پیوند اعضا انجام شد تشکر کنم. زیرا تلاش ما این بود که کمترین عضوی که امکان پیوند دارد، به خاک سپرده شود و وزارت بهداشت برنامه‌های این حوزه را گسترش می‌دهد تا لیست انتظار بیماران نیازمند پیوند اعضا که حدود ۲۵ هزار است به کمترین حد رسانده شود.

انتقال قلب از رشت به تهران در ۵۰ دقیقه

شادنوش با اشاره به انتقال قلب از بدن یک بیمار مرگ مغزی شده در رشت به تهران با همکاری سازمان اورژانس کشور، اظهار کرد: بار قبلی که از رشت قلب را از طریق اورژانس هوایی به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران منتقل کردیم، این انتقال در ۵۶ دقیقه انجام شد، اما این بار زمان به ۵۰ دقیقه کاهش پیدا کرد، زمان طلایی برای پیوند قلب، چهار ساعت است، اما به اذعان پزشکان و جراحان در بهترین شرایط، قلب از رشت به تهران منتقل شد و از کیفیت آن کاسته نشد، بلکه این مأموریت در سطح استانداردهای جهانی بود و تلاش می‌کنیم این مأموریت را در گزارش‌های جهانی حتماً اعلام کنیم.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت از بیمارستان قلب شهید رجایی تهران به عنوان یکی از بهترین و پرافتخارترین بیمارستان‌های کشور و منطقه یاد کرد و گفت: این بیمارستان از دیرباز منشأ خیر و برکات زیادی برای حوزه سلامت کشور بوده است و امروز هم در یکی از بهترین شرایط از نظر پیوند قلب قرار دارد.

شادنوش با حضور در بیمارستان شهید رجایی تهران، از ریحانه محبی کودک ۱۱ ساله‌ای که قلب بیمار مرگ مغزی شده رشتی به او اهدا شده بود نیز عیادت کرد.

کد خبر 381659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.