اجرای مطالعات فرونشت زمین در گلشهر/بازسازی حمام قلعه تاریخی وداغ آغاز شد

گلپایگان- شهردار گلشهر گفت: به دلیل استحصال بی‌رویه آب‌های زیر زمینی ضلع شمالی شهر گلشهر دچار فرونشت شده که مطالعات علت فرونشست زمین و ایمنی بودن اراضی آن برای ساخت و سازهای آینده در حال بررسی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، علی نیکبخت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اولویت‌ شهرداری و شورای اسلامی دو بانده شدن و ساماندهی محور اصلی شهر گلشهر به طول ۱۳ کیلومتر است که در کریدور شرق به مرکز کشور قرار دارد، اظهار کرد: قسمتی از دو بانده شدن بلوار خیابان‌ اصلی شهر سال گذشته به طول دو کیلومتر انجام شد.

وی افزود: امسال نیز قسمتی دیگری از دو بانده شدن خیابان اصلی شهر به طول سه کیلومتر در حدفاصل ورزنه تا فیلاخص در حال اجرا است.

شهردار گلشهر با بیان اینکه عملیات پل روگذر کانال رودخانه مسیل، دیوار سازی کانال‌های شهر به منظور دفع آب‌های سطحی به متراز ۶۰۰ متر مربع در حال اجرا است، تصریح کرد: تهیه طرح تفصیلی شهر گلشهر به زودی به پایان می‌رسد.

مهم‌ترین مطالبات مردم گلشهر آسفالت ۳۰۰ جاده و معابر خاکی

وی با بیان اینکه مطالبات اصلی مردم آسفالت جاده‌های خاکی بوده که به علت افزایش قیمت قیر به تأخیر افتاده است، گفت: با وجود حجم بالای جاده‌ها و معابر خاکی در شهر، پروژه آسفالت به کندی پیش می‌رود.

نیکبخت با اشاره به ۷۰۰ میلیون تومان هزینه آسفالت جاده‌ها در سال گذشته، گفت: امسال یک میلیارد تومان هزینه برای آسفالت جاده‌های شهر پیش بینی شده که در صورت تخصیص قیر رایگان جاده‌های بیشتری آسفالت خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۱۵ پروژه‌ در شهر در دست اقدام است، گفت: بودجه امسال بر مبنای رقم سه و نیم میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که ۷۰ درصد آن در بخش عمرانی هزینه می‎شود.

شهردار گلشهر گفت: بودجه سال گذشته این شهرداری سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده بود که ۶۰ درصد آن صرف هزینه‌های عمرانی شده است.

۷۰ درصد فضای سبز از طریق تحت فشار آبیاری می‌شود

وی با اشاره به وجود ۲۲ هکتار فضای سبز شهری گفت:، ۷۰ درصد آبیاری این فضا به صورت تحت فشار انجام می شود.

نیکبخت با بیان اینکه مطالعات زمین احداث شرکت تهویه به محیط زیست ارائه شده که در صورت موافقت به زودی احداث می‌شود، تصریح کرد: با فعال شدن ۱۸ معدن شهر گلشهر زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه پارک آبی شهر گلشهر با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان، باغ تالار با اعتبار یک میلیارد تومان و مرکز بوم گردی با هدف توسعه گردشگری توسط بخش خصوصی در حال احداث است، گفت: حمام قلعه تاریخی وداغ با اعتبار ۵۰۰ میلون تومان توسط شهرداری در حال مرمت و بازسازی است.

شهردار گلشهر با اشاره به احداث پروژه "جی تی ال" در شهر گلشهر، گفت: مطالعات کارشناسی در زمینه آلایندگی محیط زیستی این پروژه در حال بررسی است که تا نتیجه نهایی قضاوت مقرضانه از سوی برخی افراد جایز نیست.

وی با اشاره به فرونشست زمین در شهر گلشهر خاطرنشان کرد: شمال شهر گلشهر دچار فرونشت زمین است که علت اصلی آن افت آب‌های زیر زمینی است که البته مطالعات علت نشست زمین و ایمن بودن این قسمت برای ساخت و سازهای آینده در حال بررسی است.

نیکبخت تصریح کرد: با همکاری دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه زنجان مطالعات تالاب شور گلشهر انجام شده است که تا سه سال آینده به صورت کامل احیا خواهد شد.

حمام تاریخی قلعه وداغ بازسازی می‌شود

وی با بیان اینکه شهر گلشهر ۱۵ درصد باقت فرسوده دارد، گفت: باغ بانوان، قلعه تاریخی وداغ، مدرسه وداغ و بازارچه لبنیاتی در طرح بازآفرینی شهر گلشهر تعریف شده است.

شهردار گلشهر کمبود آب کشاورزی، بیکاری جوانان، تأمین قیر برای آسفالت‌ریزی معابر و نبود امکانات ورزشی و نداشتن سند کشاورزی و مسکونی مهم‌ترین مشکلات شهر گلشهر برشمرد و اظهار کرد: اعتبار ارزش افزوده طی یک سال گذشته یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان احتصاص داده شده است.

کد خبر 381658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.