تصادفات درون شهری اصفهان ۹ درصد کاهش یافت

رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به کاهش جانبختگان تصادفات درون شهری در شهر اصفهان گفت: در جدید ترین آمار منتشر شده نشان از آن دارد که در حوزه درون شهری ۹ درصد کاهش جانباختگان ناشی تصادف را داشتیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر احمد زندآور ظهر امروز (یکشنبه) در هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به کاهش جانبختگان تصادفات درون شهری در شهر اصفهان اظهار کرد: در جدیدترین آمار منتشر شده نشان از آن دارد که در حوزه درون شهری ۹ درصد کاهش جانباختگان ناشی تصادف را داشتیم.

وی تصریح کرد: سهم موتور سیکلت در  این بخش ۳۲ درصد، عابر پیاده ۴۰ درصد و سایرین ۱۹ درصد است و در مجموع در بخش راکبان موتور سوار ۲۶ درصد کاهش و در بخش عابر پیاده ۲۲ درصد افزایش داشته ایم.

رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه باید رانندگان توجه بیشتری به عابران پیاده داشته باشند، اضافه کرد: این آمار نشان آن دارد که عابران پیاده زنگ خطر حوادث رانندگی هستند و تصادف عابران پیاده یکی از چالش‌های مهم مهندسی در زمینه ارتقای ایمنی و سلامت عمومی است.

وی با بیان اینکه مرگ دلخراش عابران پیاده هشداری جدی به مسولان است، ادامه داد: باید به فرهنگ ترافیک توجه ویژه‌ای صورت گیرد، تحلیل و ارزیابی صحیحی از چالش پیش آمده در دستور کار قرار بگیرد تا با استفاده از آمار و اطلاعات مکان‌های دارای تراکم بالای تصادف عابرین  پیاده شناسایی و اولویت بندی شود و ممیزی ایمنی در این نقاط انجام شود.

کد خبر 381643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.