تولیدکنندگان MDF داخلی در واقع مونتاژ کننده هستند

یک فعال صنعت چوب و یراق آلات گفت: در واقع تولیدکنندگان MDF ایرانی مونتاژ کننده محصولات خارجی هستند و سهم قابل توجهی در چرخه تولید ندارند.

مهدی فتحیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برخی تولیدکنندگان مدعی هستند که پوسته MDF  را به طور کامل در کشور تولید و فقط مغز آن را از خارج کشور وارد می کنند در حالی که پوسته MDF نیز در بسیاری از پروژه‌ها وارداتی است و تولیدکنندگان و فروشندگان صنعت چوب نمی‌توانند از تولیدات داخلی استفاده کنند.

وی افزود: در واقع تولیدکنندگان MDF ایرانی مونتاژ کننده محصولات خارجی هستند و تولید کندگان داخلی سهم قابل توجهی در چرخه تولید ندارند. البته مغز و پوسته MDF در چند شرکت انحصاری تولید و استفاده می شود اما تولید به میزانی نیست که شرکت بتواند آن را در اختیار سایر تولیدکنندگان و فروشندگان صنعت چوب و یراق آلات بگذارد.

این فعال در حوزه صنعت چوب و یراق آلات در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ورود فناوری‌های نوین به دنیای مشاغل، اظهار کرد: استفاده از فناوری‌های نوین و تجهیزات به‌روز و پیشرفته از نیازهای اساسی هر شغلی در دنیای امروز محسوب می شود و صنعت چوب و یراق آلات نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی افزود: فعالان صنعت چوب و یراق آلات کمتر به فناوری های نوین و استفاده از استارتاپ ها توجه می کنند اما گروه صنعتی ما توانسته با راه اندازی یک اپلیکیشن به فروش چند برابری و افزایش قابل توجه سودآوری دست پیدا کند.

فتحیان اضافه کرد: تمام ویژگی هایی که بازار های سنتی برای فروشنده دارد را می توانیم در استارتاپ های خرید و فروش امروزی مشاهده کنیم و با به‌کارگیری آنها به سود و منفعت اقتصادی قابل توجهی دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: حذف واسطه‌گران از صنعت و چرخه تولید مهم‌ترین دستاورد استارتاپ‌های صنعتی است و ارتباط مستقیم فروشنده با خریدار نیز یکی دیگر از مزایایی است که استارتاپ‌ها به صنعت آورده اند.

کد خبر 381630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.