در آستانه کسب افتخار پس از ۴۴ سال/ شگفتی کامل می‌شود؟

امشب فینال کوپا آمریکا بین تیم‌های فوتبال برزیل و پرو برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امشب در ورزشگاه ماراکانا در شهر ریودوژانیرو برزیل میزبان به مصاف پرو می‌رود که این دیدار را "روبرتو توبار" داور شیلیایی قضاوت خواهد کرد.

نکته جالب اینجاست که در همین رقابت‌های امسال کوپا، سلسائو در گروه یک با ونزوئلا هم‌گروه بود و در بازی سوم این گروه توانسته بود در ورزشگاه گرمیو این تیم را با پنج گل درهم بکوبد و با هفت امتیاز در جایگاه اول این گروه قرار بگیرد پرو به عنوان یکی از بهترین تیم‌های سوم از همان گروه راهی مرحله حذفی کوپا شد.

سلسائو در مرحله یک چهارم نهایی پس از تساوی صفر بر صفر در ۹۰ دقیقه مقابل پاراگوئه، با توجه به قانون مسابقات جام ملت‌های آمریکای جنوبی بدون برگزاری ۳۰ دقیقه وقت اضافه در ضربات پنالتی و به سختی از سد این تیم گذشت و راهی نیمه نهایی شد.

از آن سمت هم تیم پرو که به عنوان یکی از بهترین تیم‌های سوم بالا آمده بود حریف اروگوئه شد و توانست بدون حتی یک شوت در چهارچوب و پس تساوی بدون گل در ۹۰ دقیقه در ضربات مهلک پنالتی با نتیجه چهار بر سه از سد یاران "اسکار تابارز" کهنه کار گذر کند و به مرحله نیمه نهایی برسد.

در نیمه نهایی برزیلی‌ها در یک سوپر کلاسیکوی جذاب به مصاف دشمن و رقیب دیرینه خود یعنی آلبی سلسته و کاپیتان مسی رفتند و با چرخشی که "رودی زامبرانو" داور اکوادوری به سمت میزبان داشت و با وجود بازی فوق العاده آرژانتینی‌ها، موفق شد به عنوان اولین فینالیست خودش را معرفی کند. در آن سو تیم ملی فوتبال پرو پس از اروگوئه و حذف آن در مرحله قبل یک رقیب سر سخت دیگر را این بار در نیمه نهایی برای صعود به فینال کوپا آمریکا می‌دید، تیم ملی فوتبال شیلی که گربه سیاه آرژانتین بود.

پرو که توانسته بود بدون حتی یک شوت در چهارچوب، به نیمه نهایی این رقابت‌ها صعود کند در مصاف با شیلیایی ها موفق شد در میان شگفتی همگان و پس از حذف اروگوئه، از سد شیلی عبور کند تا حریف برزیل در فینال باشد. نکته جالب توجه اینجاست که پس از صعود پرو به فینال با "ریکاردو گاره‌کا" دولت این کشور عکس این مربی را برای تجلیل از کار بزرگش روی پول ملی پرو کشور چاپ کرد که در نوع خود بسیار جالب و عجیب بود.

حالا باید منتظر ماند و دید در فینال امشب، تیم ملی فوتبال پرو که پس از ۴۴ سال با مربیگری ریکاردو گاره‌کا در سطح ملی خودش به یک فینال بین المللی رسیده و برای این مهم تیم‌های نامداری را حذف کرده، می‌تواند سلسائو را هم در خانه خودش زمین گیر کند یا برزیلی‌ها مثل بازی مرحله گروهی مقتدرانه پرویی‌ها را می‌برند و جشن قهرمانی را در ماراکانا برپا می‌کنند.

کد خبر 381629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.