جلب اعتماد مردم بزرگ‌ترین چالش استارتاپ ها است

مدیر عامل یک استارتاپ گفت: بزرگترین چالش استارتاپ ها در کشور برای فعالیت اقتصادی و ورود به بازار، جلب اعتماد مردم است زیرا حمایتی از سوی نهاد های دولتی و حاکمیتی شامل حال این گروه از کسب و کار ها نمی شود و همین امر موجب شده استارتاپ ها در ایران منزوی شوند.

حسین مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه تشکیل تیم و چیدمان اعضای کاربردی در ابتدای راه اندازی یک استارتاپ کمک شایانی به کاهش هزینه‌ها می کند، گفت: به‌کارگیری افراد متخصص در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات موجب کاهش هزینه‌های جاری یک کسب و کار می شود.

وی افزود: مشکلات زیادی بر سر راه ورود استارتاپ‌ها به بازار و فعالیت اقتصادی آنها در ایران وجود دارد و تبلیغات برای معرفی کسب و کار و اعتماد سازی برای مردم حجم زیادی از سرمایه توسعه دهنده یک کسب و کار را به خود اختصاص می دهد، همین امر موجب می شود تا هزینه راه اندازی یک استارتاپ به طور قابل توجهی بالا برود.

این کارآفرین خاطر نشان کرد: ورود استارتاپ‌ها به بازار خدمات ایران در حالی است که هنوز فرهنگ لازم استفاده از آنها برای مردم جا نیفتاده است و بسیاری از مردم هنوز علاقه مندند که از روش های سنتی برای دریافت خدمات و پرداخت هزینه استفاده کنند.

وی اضافه کرد: ورود سرمایه گذاران به صنعت استارتاپ و کسب و کارهای ایده محور در ایران یکی از نیازهای اصلی اقتصاد کشور محسوب می شود، همچنین مدیران کسب و کارهای ایده محور نیاز جدی به پشتیبانی تبلیغاتی و رسانه ای دارند.

این کارآفرین تصریح کرد: ایده‌های اقتصادی بسیار مناسبی در حوزه صنعت استارتاپ های کشور مطرح می شود اما هیچ یک از آنها به مرحله اجرا نمی رسد و حمایتی از ایده‌های ناب صاحبان کسب و کار نمی‌شود.

مختاری افزود: همه استارتاپ‌ها باید از ابتدای فعالیت بازارهای هدفی را برای خود مشخص کنند و استفاده از سودآوری آن بازارها را در اولویت قرار دهند. بیشتر کسب و کارهای این چنینی در آغاز فعالیت علاقه مند به ارائه خدمات در تعداد زیادی از بازارهای اقتصادی هستند و پس از مدتی متوجه می شوند که مردم به دنبال اپلیکیشن‌ها و استارتاپ‌های خدمات انحصاری هستند.

وی اضافه کرد: برخی از مدیران سعی می کنند تا با مقاومت در برابر فعالیت استارتاپ ها زمینه فعالیت تخصصی برای این کسب و کار ها را از بین ببرند و همین امر موجب سخت تر شدن فعالیت اقتصادی برا صاحبان کسب و کارهای ایده محور است.

این کارآفرین یادآور شد: البته در حال حاضر مردم علاقه بیشتری به استفاده از استارتاپ ها پیدا کرده اند و سعی می کنند تا با استفاده از آنها به نوعی مدرن زندگی کنند.

کد خبر 381625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.