تحریم ها تاثیری بر صادرات شیلات از اصفهان نداشته است

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه تحریم ها تاثیری در میزان صادرات شیلات از اصفهان نداشته است، گفت: اغلب مشتریان محصولات شیلات اصفهان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس هستند.

مجتبی فوقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه آمار صادرات شیلات از استان اصفهان در سال ۱۳۹۷ بر اساس گزارش گمرک، مناسب بوده است، اظهار کرد: باید توجه داشت، آماری که از سوی گمرک هر استان به عنوان آمار صادرات منتشر می شود الزاما نشان دهنده میزان صادرات آن استان نیست بلکه نشان دهنده مقدار عبور کالاهای صادراتی از مرزهای آن استان است.

وی افزود: نمی توان درباره کاهش یا افزایش آمار صادرات ماهی از اصفهان پیش بینی انجام داد و باید منتظر آمار گمرک اصفهان در پایان سال جاری باشیم. سال گذشته ۵۰۸ تن ماهی با ارزشی بالغ بر سه میلیون و ۶۰۰ هزار دلار از اصفهان صادر شد.

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خاطر نشان کرد: قزل آلا، کپور و میگو از جمله اصلی ترین موارد صادراتی در سال گذشته بوده و آمار دقیقی از میزان صادرات ماهی های زینتی از استان اصفهان در دست نیست اما تقریبا هرساله ۱۰ تا ۱۵ درصد تولیدات ماهی های زینتی از طریق صادر کنندگان صادر می شود.

فوقی با بیان اینکه سال گذشته ۶۷ میلیون قطعه ماهی زینتی در اصفهان تولید شد، ادامه داد: صادرات ماهی های زینتی اغلب توسط استان تهران انجام می شود و تولیدات استان ها در این زمینه برای صادرات به تهران ارسال می‌شود.

وی با اشاره به میزان سودآوری تولید ماهی های زینتی در استان اصفهان تصریح کرد: بی شک صادرات ماهی های زینتی در سال گذشته سودآوری قابل توجهی را برای تولید کنندگان  در پی داشته و افزایش قیمت ارز در کشور به افزایش میزان سودآوری تولیدکنندگانی که صادرکننده نیز هستند، کمک کرده است.

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: لازم است تا آبزیان صادراتی پیش از صادر شدن در قرنطینه قرار بگیرند و شرایط و قواعد دامپزشکی به صورت کامل رعایت شود. همکاری گمرک با صادر کنندگان شیلات و ماهی مناسب است.

کد خبر 381624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.