آنابل و مرد عنکبوتی همراه با مرد غیرقابل اعتماد راهی بازار شدند

هفته گذشته در حوزه فرهنگ و هنر جهان اتفاقات زیادی افتاد اما مهمترین آن ها اکران دو فیلم پرمخاطب در سینماهای جهان بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دنیای فرهنگ و هنر جهان هفته آرامی را پشت سر گذاشت؛ رمان جدیدی از یوستین گردار منتشر شد و دو فیلم پرمخاطب نیز به اکران جهانی درآمدند. در ادامه مشروح رویدادها را می‌خوانید:

انتشار اثر جدید خالق دنیای سوفی: مرد غیر قابل اعتماد عنوان جدیدترین اثر یوستین گردر نویسنده رمان معروف دنیای سوفی است. این رمان با ترجمه اعظم خرام با موضوع «تقلای بشر برای معنا دادن به زندگی و پیدا کردن جایگاهی در این دنیا توسط نشر یاد شده به بازار آمده است. مرد غیرقابل اعتماد داستانی است درباره تنهایی، دروغ و قدرت کلمات؛ رمانی که قدرت استنتاج و اطلاعات گسترده نویسنده را به طرزی شگفت‌انگیز نمایان می‌کند.

سینمای سیاه بخش ویژه جشنواره لوکارنو: هفتاد و دومین جشنواره فیلم لوکارنو امسال برنامه ویژه‌ای را برای مرور برترین آثار ساخته‌شده توسط کارگردانان سیاهپوست و یا درباره سیاهپوستان اختصاص می‌دهد. درخشش سینماگران سیاهپوست در سال‌های اخیر موجب شده است تا این جشنواره، بخش ویژه‌ای را به مرور فیلم‌هایی با محوریت سیاهپوستان اختصاص دهد. هفتاد و دومین جشنواره فیلم لوکارنو از تاریخ ۷ تا ۱۷ اوت (۱۶ تا ۲۶ مرداد) در کشور سوئیس برگزار می‌شود.

اکران قسمت‌های جدید آنابل و مرد عنکبوتی: هفته گذشته قسمت‌های جدیدی از سری فیلم‌های آنابل و مرد عنکبوتی در سینماهای جهان به اکران درآمد."آنابل: بازگشت به خانه"هفتمین قسمت از مجموعه فیلم‌های احضار روح است. کارگردانی و نویسندگی فیلم "آنابل: بازگشت به خانه" بر عهده گری دوبرمن است. "مرد عنکبوتی: دور از خانه" نیز قسمت جدید سری فیلم‌های مرد عنکبوتی است که با بازیگر جدید یعنی تام هالند در نقش مرد عنکبوتی، اکران جهانی خود را آغاز کرد.

مهره شطرنج هفتصدهزار پوندی: یک مهره شطرنج قرون وسطایی پس از آن‌که برای دهه‌های متوالی در قفسه خانه یک فرد اسکاتلندی نگهداری می‌شد، به قیمت ۷۳۵ هزار پوند فروخته شد. این مهره متعلق به قرن سیزدهم، اولین مهره از مجموعه مهره‌های شطرنج لوئیس‌ است. مهره‌های شطرنج "لوئیس" که به عنوان مشهورترین مهره‌های شطرنج جهان شناخته می‌شوند،‌ از قرن سیزدهم در جزیره "لوئیس" در نزدیکی مجمع‌الجزایز "هبرید" مدفون شده بودند تا این‌که در نهایت در سال ۱۸۳۱ کشف شدند. این مهره شطرنج توسط یک ناشناس، خریداری شد.

کد خبر 381623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.