سروقامتان ایرانی در جمع بهترین‌ها

مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال با مقام دومی و صعود ایران به پایان رسید.

به گزارش ایمنا، مسابقات لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ والیبال، نزدیک به یک ماه است که در کشورهای مختلف پیگیری می‌شود و تیم ملی والیبال ایران در این مسابقات عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته است.

این مسابقات با دومی ایران در مرحله مقدماتی به پایان رسید و در حال حاضر رقابت‌های پایانی در حال برگزاری است. تیم ملی ایران به همراه بازیکنانش آمار خوبی را از خود به جا گذاشتند؛ در لیست امتیاز آورترین بازیکنان مرحله مقدماتی اسم امیر غفور به چشم می‌خورد، این والیبالیست کاشانی تیم ملی والیبال ایران با ۲۰۸ امتیاز در رده دوم امتیازآورترین بازیکن مسابقات قرار دارد و فقط "یوجی نیشیدا" ژاپنی بالاتر از او ایستاده است.

غفور اما بهترین مهاجم لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ است و درصد موفقیت حمله۵۷.۷۳ را به نام خود ثبت کرده که از این حیث یک درصد موفق تر از "بنجامین پچ" آمریکایی است که در رده دوم این جدول قرار دارد. بهترین پاسور لیگ ملت‌ها مطابق انتظار سعید معروف، فوق ستاره و کاپیتان والیبال ایران است که با متوسط ۸.۴۲ پاس در هر ست نسبت به نفر دوم فاصله زیادی را ایجاد کرده است. سید محمد موسوی عراقی، بازیکن سرعتی تیم ملی والیبال نیز به عنوان دومین مدافع این مسابقات در رنکینگ قرار دارد و "گراهام ویگراس کانادایی" بهترین مدافع لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ است.

در رنکینگ برترین سرویس زنان  این مسابقات "یوجی نیشیدا" قرار دارد که آمار ۲۳ سرویس منجر به امتیاز را به نام خود ثبت کرده است. در این رده بندی، پوریا فیاضی با ۱۳ سرویس تبدیل به امتیاز شده یازدهم است و امیر غفور نیز با ۱۱ سرویس در رده هجدهم قرار دارد.

محمدرضا حضرت پور بازیکن لیبرو ایران در رنکینگ دریافت کنندگان اسپک مسابقات لیگ ملت ها جایگاه هفتم را به دست آورده است و میلاد عبادی پور نیز در رده نهم قرار دارد اما در دریافت کنندگان سرویس، رده پنجم، ششم و هفتم رنکینگ متعلق به حضرت پور، عبادی و فیاضی است.

تیم ملی والیبال ایران مرحله مقدماتی را با ۱۳ پیروزی و دو شکست و در رده دوم به پایان رساند تا در دور بعد با برزیل و لهستان هم گروه شود. مسابقات دور نهایی لیگ ملت‌های والیبال از بیستم تیرماه در شیکاگو آمریکا آغاز می‌شود که دو دیدار نخست ایران در مرحله دوم گروهی روزهای بیست و یکم و بیست و دوم تیرماه در برابر لهستان و برزیل خواهد بود. ایران در صورت قرار گرفتن در رده اول یا دوم گروهش به مرحله نیمه نهایی و فینال راه خواهد یافت.

کد خبر 381617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.