از خواص پوست موز چه می‌دانید؟

پوست موز تلخ‌مزه است واغلب دور انداخته می‌شود؛ اما سرشار از فیبر و پتاسیم است که به درمان یبوست و از بین‌رفتن سیاهی دور چشم کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، موز به علت دارا بودن پروتئین، فیبر، ویتامین‌های A،B6  و C، پتاسیم، منگنز، منیزیم، فولات، ریبوفلاوین، نیاسین و آهن یکی از سالم‌ترین میوه‌ها محسوب می‌شود. اما تنها میوه موز برای سلامت مفید نیست بلکه پوست آن که معمولاً در سطل زباله انداخته می‌شود نیز مزایای بسیاری دارد. برخی افراد  از مصرف خوراکی یا موضعی پوست موز برای بهبود هضم غذا، کاهش کلسترول و درمان مشکلات شایع پوستی استفاده می‌کنند. در این گزارش شما را با بعضی از موارد استفاده پوست موز آشنا می‌کنیم.

درمان خارش

پوست موز برای درمان خارش دردناک ناشی از  گزش حشرات مفید است و قرار دادن رویه داخلی آن بر محل گزیدگی، به سرعت نتیجه می‌دهد. همچنین این درمان برای بهبود جوش‌های ایجادشده از پیچک سمی یا بلوط مفید است. از دیگر فواید پوست موز  می‌توان به کاهش پف زیر چشم اشاره کرد؛ پتاسیم موجود در پوست موز باعث کمک به از بین رفتن سیاهی و پف دور چشم می‌شود و به دلیل خاصیت مرطوب کننده خود، تاثیر چشمگیری در کاهش سیاهی زیر چشم دارد.

اجابت مزاج منظم

 ناتوانی در دفع مدفوع به صورت روزانه، موضوع آزار دهنده‌ای است. یکی از بهترین راه‌های تنظیم اجابت مزاج قرار دادن فیبر کافی در رژیم غذایی است. میوه موز حاوی مقدار مناسبی فیبر است و پوست آن نیز از این ماده مفید بهره می‌برد. بنابراین خوردن پوست موز به همراه خود میوه و یا اضافه کردن پوست آن به مخلوط شیر و بستنی، راهکاری آسان برای بهبود اجابت مزاج است. در صورت تمایل‌نداشتن به مصرف پوست موز ،می‌توان تا حد امکان قسمت‌های چسبیده به داخل پوست آن را جدا و مصرف کرد.

سفید کردن دندان‌ها

راه‌های زیادی برای سفید کردن دندان‌ها وجود دارد. بسیاری از آن‌ها شامل استفاده از مواد سفیدکننده است که می‌تواند به مینای دندان آسیب برساند. انجام این کار دندان‌ها را ضعیف می‌کند و باعث ایجاد حساسیت در آن‌ها می‌شود اما پوست موز به دلیل دارا بودن پتاسیم می‌تواند به طور طبیعی و به آرامی دندان‌ها را سفید کند. نیازی به جویدن پوست موز نیست تنها کشیدن قسمت داخلی پوست موز بر دندان به صورت روزانه و برای مدت حدود دو هفته، برای رسیدن به این مقصود کافی است. 

کد خبر 381612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.