استاندار اصفهان: فرهنگیان برای آینده کشور حیاتی هستند

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه فرهنگیان برای آینده کشور حیاتی هستند، تصریح کرد: برخورد محترمانه و نرمش با قشر فرهنگی لازم است و امیدواریم با برنامه ریزی مناسب بتوانیم امید و نشاط بیشتری برای آنان فراهم کنیم.

به گزارش ایمنا، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر عباس رضایی در یکصد و سی و دومین شورای آموزش و پرورش استان ریشه گرانی های فعلی را تحریم آمریکا علیه ایران دانست و اظهار کرد: تا زمانی که پشتوانه این نظام توجه امام زمان (عج)، خون شهدا و ایثارگری جانبازان است، هیچ خدشه ای به نظام وارد نخواهد شد.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی کشور باید با تدبیر و درک شرایط وضع موجود پیش برویم و اقدام کنیم البته افرادی که سعی در بر هم زدن جو روانی موجود در کشور دارند، بدانند که دود این ماجرا اول به چشم خودشان خواهد رفت.

استاندار اصفهان در بخش دیگری گفت: مسئولان آموزش و پرورش از برگزاری رویدادهای کشوری ورزشی دانش‌آموزان در این استان نهایت بهره مندی را داشته باشند و در قالب کمیته های چند نفره در جهت استفاده صحیح و مناسب از این رویدادها که در قالب ۶ رشته ورزشی در مردادماه برگزار می شود، برنامه‌ریزی کنند.

وی تاکید کرد: اجرای هر برنامه ای برای دانش آموزان هنگامی موفق خواهد بود که صاحبان آن فرآیند و تدوین آن نقش داشته باشند به ویژه در نهادهایی مانند آموزش و پرورش که صاحبان آن دارای علم و فهم هستند.

رضایی ادامه داد: مسئولان آموزش و پرورش در قالب کارگاه یک روزه نظرات و همفکری های خود را در قالب برای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمع آوری و سازمان مرکزی در تهران ارسال کند.

وی اضافه کرد: هر تصمیم گیری و اقدامی که در شورای آموزش و پرورش استان صورت می گیرد در آینده استان و کشور موثر خواهد بود.

استاندار اصفهان پیشنهاد کرد جلسه یا دستور کار ویژه ای برای ایجاد امکانات رفاهی ویژه معلمان تشکیل شود زیرا متاسفانه حق التدریس و پاداش فرهنگیان به موقع پرداخت نمی شود و در شرایط اقتصادی فعلی که به دلیل تحریم‌های استکبار روی داد فرهنگیان شرایط بدی را سپری می‌کنند.

به گفته وی بهتر است با برخی از بانک ها رایزنی شود تا اقداماتی از جمله وام مسکن و غیره برای فرهنگیان در نظر بگیرند.

رضایی با تاکید بر اینکه فرهنگیان برای آینده کشور حیاتی هستند، تصریح کرد:  برخورد محترمانه و نرمش با قشر فرهنگی لازم است و امیدواریم با برنامه ریزی مناسب بتوانیم امید و نشاط بیشتری برای آنان فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مقدمه ایجاد پژوهش سرای معلمان باید تغییر در معیارهای استعدادهای درخشان باشد و بر همین اساس ملاک استعدادهای درخشان باید از نمره و حفظیات تغییر کند و دانش آموزان در عمل بتوانند از دانش کسب شده خود بهره ببرند.

کد خبر 381605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.