اعطای ۴۸۵ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی در سمیرم

سمیرم_رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سمیرم گفت: چهار هزار و ۵۰ میلیون ریال به ۱۸ متقاضی دریافت این تسهیلات و ۸۰۰ میلیون ریال برای ایجاد مشاغل مستقل این ردیف اعتباری پرداخت شده که زمینه ایجاد یا توسعه ۱۴ عرصه اشتغال را فراهم کرده است.

اردشیر نوابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم با اشاره به ثبت سه هزار و ۹۰۰ واحد صنفی در این شهرستان اظهار کرد: از این تعداد بالغ بر هزار و ۵۰۰ واحد در قالب ۱۵ اتحادیه زیرمجموعه اتاق اصناف و تحت نظارت کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی شهرستان فعال هستند.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ تحت عنوان "رونق تولید" عنوان کرد: امسال ۵۰ واحد به مجموعه صنفی شهرستان افزوده شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سمیرم با اشاره به پرداخت تسهیلات به صنعتگران این شهرستان، خاطرنشان کرد: شش هزار و ۷۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات فراگیر اشتغالزایی به صنعتگران شهرستان پرداخت شده است.

نوابی اضافه کرد: در حوزه روستایی و عشایری اعتباری بالغ بر ۲۷ هزار و ۲۰۰ میلیون ریال به متقاضیان پرداخت و از این طریق زمینه اشتغال ۷۱  نفر فراهم شده است.

وی با اشاره به اعطای تسهیلات مشاغل خانگی پشتیبان تصریح کرد: چهار هزار و ۵۰ میلیون ریال به ۱۸ متقاضی دریافت این تسهیلات و ۸۰۰ میلیون ریال برای ایجاد مشاغل مستقل این ردیف اعتباری پرداخت شده که زمینه ایجاد یا توسعه ۱۴ عرصه اشتغال را فراهم کرده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سمیرم با اشاره به برگزاری جلسات کمیسیون نظارت این شهرستان به صورت ماهانه یادآور شد: برنامه پایش و رصد ۶۰۰ نفر از بیمه‌شدگان فرش دستباف با همکاری بازرسان بیمه تامین اجتماعی اجرا می‌شود.

نوابی با اشاره به اهمیت واحدهای صنفی نانوایی، اظهار کرد: کمیته فرعی آرد و نان شهرستان با هدف ساماندهی نانوایان تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: به صورت ماهانه به مدارس طرح خوداتکایی ۳۰ گونی آرد اختصاص داده می‌شود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سمیرم با بیان اینکه مبارزه با عرضه کالاهای قاچاق در فروشگاه‌ها از دیگر اقدامات نظارتی در حوزه اصناف است، اظهار کرد: با توجه به مشکلات پیش آمده برای کامیونداران در سال گذشته دو مرحله سهمیه لاستیک دولتی تهیه و بین آنان توزیع شد.

کد خبر 381601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.