دانشگاه کاشان در صدر رتبه‌بندی تایمز

کاشان_معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان گفت: این دانشگاه در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان تایمز ۲۰۱۹ در جایگاه ۱۰۱ - ۱۵۰ جهان و نخست دانشگاه‌های جامع کشور قرار گرفت.

مجید منعم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان با اعلام این خبر، اظهار کرد: نظام بین‌المللی رتبه‌بندی تایمز در تازه‌ترین رتبه‌بندی خود در سال ۲۰۱۹ برترین دانشگاه‌های جوان دنیا که کمتر از ۵۰ سال از تأسیس آن‌ها می‌گذرد را معرفی کرد و در فهرست منتشر شده این مرکز، ۱۳ دانشگاه ایرانی وجود دارد.

وی با بیان اینکه پایگاه رتبه‌بندی تایمز یکی از نظام‌های معتبر بین‌المللی است و از سال ۲۰۰۴ مراکز آموزش عالی جهان را مورد ارزیابی قرار می دهد، تصریح کرد: رتبه‌بندی این مرکز بر مبنای ۱۳ شاخص در قالب پنج معیار کلی آموزش، پژوهش و استنادات با ضریب ۳۰ درصد، وجهه بین‌المللی با ضریب ۷.۵ درصد و ارتباط با صنعت با ضریب ۲.۵ درصد نتظیم و ارائه می‌شود.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان با بیان اینکه مقیاس شهرت به دلیل تراز سن دانشگاه تعدیل شده است، خاطرنشان کرد: در رتبه بندی ۲۰۱۹ تعداد ۳۵۱ دانشگاه بررسی شد که از این تعداد ۱۳ دانشگاه ایرانی بودند.

کد خبر 381599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.