گرد و غبار اخیر اصفهان حاصل خشکی زاینده‌رود و تالاب است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: گرد و غبار روزهای اخیر در اصفهان پدیده نوظهوری است که حاصل خشکی رودخانه زاینده رود و تالاب گاوخونی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح‌الله معین صبح امروز (یکشنبه) در نطق پیش از دستور خود در هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به آلوده بودن هوای اصفهان به دلیل وجود گرد و غبار طی روزهای اخیر اظهار کرد: این موضوعی است که در گذشته کمتر با آن مواجه بودیم و این ریزگردها از پدیده های کم ظهور و نو ظهور در اصفهان است.

وی با بیان اینکه گرد و غبار موجود در هوای اصفهان یکی از نتایج نبودن جریان دائمی آب در زاینده رود است، افزود: خشکی تالاب گاوخونی نیز از دیگر دلایل بروز این پدیده در اصفهان است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در سال جاری بارش‌های خوبی داشتیم، ادامه داد: با این بارشها مشکل کم آبی در استان تاحدودی مرتفع شد و امیدواریم با جاری بودن زاینده رود اصفهان رونق دیگری بگیرد.

وی همچنین به دهه کرامت از سالروز تولد حضرت فاطمه معصومه(س) تا سالروز ولادت حضرت امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: این دو بزرگوار مایه خیر و برکت کشور ایران هستند، امیدواریم دهه کرامت موجب خیر و برکت در جامعه ما باشد.

معین در ادامه با اشاره به برخی اظهارات در هفته گذشته که به منظور تضعیف جایگاه شوراها در اصفهان بوده است گفت: در هفته گذشته مطالبی مطرح شد که این مطالب شان شورای اسلامی شهر و جایگاه شهرداری را مخدوش می‌کرد، البته این رفتارها جدید نیست و این روزها با برخی فضاسازی‌ها مواجه بودیم.

وی اضافه کرد: اتفاق اخیر نسنجیده بود که مورد تایید نیست، تذکر دادیم، این رفتار انتظار نمی‌رفت و در شان نبود و انجام آن باعث رنجش خاطر شورا شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه جایگاه ویژه شورای شهر به دلیل رأیی که مردم دادند در جامعه ما از بالاترین شئون است، ادامه داد: امام (ره) به این امر اذعان داشتند و همه باید به اهمیت این موضوع توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه شهردار اصفهان از اتفاقات صورت گرفته اظهار تاسف کرده است، افزود: امیدواریم شاهد همبستگی و تلاش مضاعف بین مجموعه مدیریت شهری برای خدمت بیشتر باشیم.

معین اضافه کرد: از اعضای شورای شهر و سعه صدری که نشان دادند تشکر می‌کنم و امیدواریم دیگر شاهد این دست اتفاقات نباشیم.

کد خبر 381587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.