برخی موفقیت شهرداری را برنمی‌تابند/ اجازه تضعیف شورا را نمی‌دهیم

شهردار اصفهان گفت:برخی موفقیت شهرداری در اجرای پروژه‌های عمرانی و برنامه‌های فرهنگی را برنمی‌تابند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی که صبح امروز (یکشنبه) در هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان به منظور امضای سند اقدام مشترک فعالیت‌های زیست محیطی بین شورای شهر، شهرداری و اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان حضور یافته بود با بیان اینکه نسلهای حقوق بشر به سه نسل تقسیم می‌شود، اظهار کرد: نسل اول حقوق سیاسی، نسل دوم حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و نسل سوم حق محیط زیست و توسعه است.

وی با بیان اینکه امروز دنیا به نسل چهارم حقوق بشر یعنی حق همبستگی رسیده است، ادامه داد: این حق مرز نمی‌شناسد و در همه دنیا پایدار است.

حق محیط زیست بدون مرز است

شهردار اصفهان با بیان اینکه امروز حق محیط زیست بدون مرز شده و هر کس برای تحقق اهداف خود نمی‌تواند هر اقدامی را تعیین کند، تصریح کرد: امروز آمریکایی‌ها نمیتوانند تکنولوژی خود را به نپال ببرند و آنجا را آلوده کنند.

 وی ادامه داد: حق محیط زیست برای همه شهروندان مسلم است، این حق را حکومت‌ها نباید تعیین کنند بلکه باید توسط حکومتها تضمین شود.

نوروزی با بیان اینکه امضای سند اقدام مشترک محیط زیستی بین شهرداری، شواری شهر و حفاظت محیط زیست به منظور تداوم حیات در شهر اصفهان در دستور کار است، افزود: با قدمهای استوار برای اجرای این تفاهمنامه اقدام خواهیم کرد تا حق زیستن را برای همه شهروندان فراهم کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد این تفاهمنامه می‌تواند بابی برای تعامل و همکاری بهتر با محیط زیست باشد .

شهردار اصفهان با بیان اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره پنجم در بدو کار خود اراده کرده با گام‌های استوار کانون خدمت برای مردم باشد، اضافه کرد: وحدت، یکدلی و همبستگی بین شهرداری و شورای شهر باعث موفقیتهایی شده که برخی آن را بر نمی‌تابند.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های عمرانی به گونه‌ای رخ مینماید که برخی از این کارها راضی نیستند، اضافه کرد: شاید اگر پروژه‌ها نیمه تمام بود، پل نصف جهان را نمی‌ساختیم، سالن‌های اجلاس از مردگی به پویایی نمی رسید، وضعیت فرهنگی در شهر در راستای شور و نشاط اجتماعی حرکت نمی‌کرد، شهرسازی رونق نمیگرفت، رونق تولید در بخش مسکن اتفاق نمیافتاد، نگاه ما به شهر خورشیدی و مواردی از این دست نبود، هیچ کس از این حرفها نمی‌زد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در برخی موارد غفلت و قصوری صورت می‌گیرد که برخی به خود اجازه اظهارنظرات ناخوشایند میدهند، تصریح کرد: چند روز پیش نامه ای نوشته شده بود که موجب رنجش اعضای شورای شهر شد که با برگزاری جلسات، رنجش‌ها رفع شد، از همین جا اعلام می‌کنیم که هر گز اجازه نخواهیم داد شورای شهر به عنوان پله دموکراسی، توسط کسانی در شهرداری تضعیف شود.

وحدت شورا و شهرداری را ادامه می‌دهیم

وی با بیان اینکه شورا همیشه مقدس است و باید گرامی داشته شود، افزود: اعضای فعلی شورای شهر پس از ۲۰ سال با موفقیت و کسب بیشترین رای بر کرسی نشسته‌اند،
 این اعضا جز آبادی و رفاه حال شهروندان نگاه دیگری ندارند و ما نیز اهدافی جز تحقق مصوبات شورا نداشته‌ایم و نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: وحدت و یکپارچگی شورا و مجموعه شهرداری به گونه‌ای بوده است که موفقیت‌های بزرگی حاصل شده است و اجازه نمی‌دهیم کسی موفقیتها را نادیده بگیرد.

نوروزی با بیان اینکه ما وحدت خود را ادامه خواهیم داد، اظهار امیداری کرد که با این  وحدت و جمع ۱۴ نفره بتوانیم شاهد اجرای پروژه‌های بزرگی در شهر باشیم.

وی ادامه داد: اعضای شورای شهر آنقدر بزرگوار هستند و آنقدر به فکر تامین حقوق شهروندان و حفظ جایگاه رفیع آن هستند  که که تاکنون به خدمت پایدار خود خللی وارد نکرده‌اند.

کد خبر 381582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.