آتش در غرب همچنان قربانی می‌گیرد/کابوس دیگری در مناطق سیل‌زده

در بسته خبری امروز از حریق در ۱۱ هکتار از مزارع آسمان‌آباد تا کشف ۱۵ محل استخراج بیت کوین در زنجان و بحران آب در همدان را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای غربی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

بیش از ۱۵ هزار داوطلب در آزمون سراسری استان ایلام شرکت کردند

ایلام: مصطفی نعمتی، نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان ایلام گفت: کنکور سراسری ۹۸ در استان ایلام با شرکت ۱۵ هزار و ۸۰ داوطلب در رشته‌های مختلف برگزار شد.

۱۱ هکتار از مزارع کشت کشاورزی طعمه حریق شد

ایلام: نورعلی یاری، ​فرمانده انتظامی استان ایلام از آتش سوزی در سطح ۱۱ هکتار از مزارع گندم منطقه آسمان آباد شهرستان چرداول خبر داد.

امهال‌ بدهی تسهیلات بیش‌ از ۵۸ هزار نفر از مناطق زلزله‌زده استان‌ ایلام

ایلام: قاسم سلیمانی‌دشتکی، استاندار ایلام از امهال‌ بدهی تسهیلات بیش‌ از ۵۸ هزار نفر از مناطق زلزله‌زده استان‌ ایلام خبر داد.

******************************************************************************************************************************

۳۰۰ شغل مرتبط با رفتینگ در آستانه نابودی

چهارمحال و بختیاری: عبدالخالق خسروی، دبیر هیئت رفتینگ چهارمحال و بختیاری گفت: در شهرستان سامان حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر هستند که به‌صورت مستقیم از طریق رفتینگ امرارمعاش می‌کنند.

وی افزود: افزود: مدتی است به اسم ساماندهی رفتینگ تجهیزات و خودروها توقیف شده این موضوع باعث شده تا افرادی که غیر مجاز کار می‌کنند از این موقعیت سوءاستفاده کرده و بدون رعایت نکات ایمنی کار کنند.

اختصاص ۶۸ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به استان

چهارمحال و بختیاری: حفیظ‌الله فاضلی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری از اختصاص ۶۸ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: این تسهیلات در قالب ۳۲۳ رشته در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد دلاری برای اشتغال روستایی

چهارمحال و بختیاری: محمد امید، معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری در دیدار با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، گفت: در حدود یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی و همان میزان از طریق بانک‌ها، سرمایه‌گذاری در بخش توسعه اشتغال روستایی انجام دهد.

*******************************************************************************************************************************

کشف ۱۵ محل استخراج بیت کوین در زنجان

زنجان: علیرضا علیزاده، مدیر عامل شرکت توزیع برق استان زنجان گفت: با بازدیدها و کشیک‌های شرکت توزیع برق، ۱۵ محل استخراج بیت کوین در استان زنجان کشف شده است.

کاهش یک میلیون تنی تحویل گندم به بخش دولتی

زنجان: علی خانمحمدی، دبیر اجرایی بنیاد ملی گندم‌کاران ایران با اشاره به پرداخت ۹۰ درصدی مطالبات گندم‌کاران گفت: میزان خرید یک میلیون تن کاهش یافته است.

احداث ۲۶ کیلومتر شبکه توزیع در روستای جوقین استان زنجان

زنجان: رضا کابلی، ​مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان از احداث ۲۶ کیلومتر شبکه توزیع در روستای «جوقین» استان با مشارکت و همیاری مردم،دهیاری و شرکت آبفار خبر داد.

******************************************************************************************************************************

تحقق اجرای راه‌آهن سنندج - سلیمانیه مستلزم سرمایه‌گذاری خارجی است

کردستان: بهمن مرادنیا، استاندار کردستان گفت: با توجه به هزینه‌بری و زمان‌بر بودن راه‌آهن سنندج تا مرز باشماق، از استاندار سلیمانیه انتظار داریم این موضوع را پیگیری کند تا این پروژه به صورت سرمایه‌گذاری خارجی انجام شود.

مرز سیرانبند در آینده نزدیک به صورت رسمی بازگشایی می‌شود

کردستان: هه‌وال ابوبکر، استاندار سلیمانیه اقلیم کردستان گفت: مرز سیرانبند بانه در آینده نزدیک به صورت رسمی بازگشایی می‌شود.

حجم مبادلات کردستان و سلیمانیه ۶.۸ دلار بوده است

کردستان: حسین فیروزی، معاون استاندار کردستان گفت: امسال میزان مبادلات تجاری کردستان با سلیمانیه عراق ۶.۸ میلیارد دلار بوده است که نسبت به سال‌های گذشته رشد خوبی داشته است.

*****************************************************************************************************************************

برداشت بیش از ۱۴۲ هزار تن گندم از مزارع کرمانشاه

کرمانشاه: نوربخش حاتمی، ​رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: تاکنون بیش از ۱۴۲ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شده است.

مطالبات چغندرکاران کرمانشاه پرداخت شد

کرمانشاه: مهدی قنادی، مسئول روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از پرداخت کامل مطالبات چغندرکاران کرمانشاه توسط کارخانه قند بیستون پس از دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خبر داد.

آتش‌سوزی در مراتع روانسر ۳ نفر را روانه بیمارستان کرد

کرمانشاه: سعدی مصطفی‌زاده، ​فرماندار روانسر از آتش‌سوزی ۱۰۰ هکتار از اراضی، مراتع، مزارع و باغات روستاهای این شهرستان و سوختگی سه نفر در جریان مهار آن، خبر داد.

******************************************************************************************************************************

امسال۵۰۰۰هکتار از مزارع کهگیلویه و بویراحمد زیرکشت ذرت خواهد رفت

کهگیلویه و بویراحمد: الیاس تاج‌الدینی، رییس جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال پنج هزار هکتار از مزارع شهرستان‌های گچساران، باشت، بهمئی، چرام و کهگیلویه زیر کشت محصول ذرت دانه‌ای خواهد رفت.

لزوم توجه به صنایع کوچک برای ایجاد اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد

کهگیلویه و بویراحمد: سیدهاشم موسوی‌جهان ، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سهم اشتغالزایی واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی بر لزوم توجه به صنایه کوچک برای ایجاد اشتغال تأکید کرد.

پاسخگویی به ۱۲۴۷ مورد مکاتبات مردمی در کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد

کهگیلویه و بویراحمد: قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۲۴۷ مورد مراجعات مردمی در سه‌ماهه نخست سال جاری در کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده است.

******************************************************************************************************************************

 کابوس دیگری در راه است

لرستان: عارف امرایی، معاون راهداری لرستان ضمن ابراز نگرانی از تخصیص نیافتن به‌موقع اعتبارات بازسازی جاده‌های تخریب شده از سیل، گفت: تردد در اغلب پل‌ها و جاده‌های تخریب شده استان موقتی بوده و با اولین بارش امکان ویرانی مجدد آن‌ها وجود دارد.

پرداخت ۲۹۰ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به کشاورزان سیل زده لرستان

لرستان: عبدالرضا بازدار، رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از آغاز جبران خسارت سیل به کشاورزان خبر داد و گفت: از سوی دولت ۲۹۰ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض و ۳۷۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار کشاورزان سیل‌زده لرستان قرار می‌گیرد.

۲ هکتار از مزارع گندم پلدختر در آتش سوخت

لرستان: آیت فرخ پور، رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پلدختراز وقوع آتش سوزی در دو هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.

******************************************************************************************************************************

افزایش ۲۵ درصدی کرایه‌های شهر همدان

همدان: میلاد کریمی، مدیر معاونت تاکسیرانی و حمل و نقل بار و کالای شهرداری همدان از افزایش ۲۵ درصدی کرایه‌های شهر همدان خبر داد.

بحران آب در همدان جدی است

همدان:  امیر خجسته، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: بحران آب در همدان جدی است و اگر به داد آب در همدان نرسیم در آینده محیط زیست هم از بین می‌رود.

توزیع ۳۲۸ میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای بین دستگاه‌های اجرایی همدان

همدان: سعید شاهرخی، استاندار همدان از توزیع ۳۲۸ میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای بین دستگاه‌های اجرایی همدان خبر داد و گفت: هیچ دستگاهی دغدغه هزینه نداشته باشد.

کد خبر 381571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.