استفاده از انرژی خورشیدی توجیه اقتصادی دارد

یک کارشناس حوزه انرژی خورشیدی گفت: نوسانات نرخ ارز اگرچه در تهیه ملزومات استفاده از انرژی خورشیدی تاثیرگذار است اما با توجه به آلایندگی حاصل از سوخت‌های فسیلی و هزینه‌هایی که تا مدت‌ها در پی دارد، استفاده از نیروی خورشیدی کاملا اقتصادی و به صرفه است.

محمد حسن فرج اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ناگزیر به استفاده از انرژی های تجدیدپذیر هستیم، شاید سرمایه گذاری در طرح های استفاده از انرژی های تجدیدپذیر به ویژه خورشیدی در مقایسه با دلالی یا خرید و فروش ارز و ... سود کمتری داشته باشد اما در کل و نسبت به فعالیت‌های اقتصادی واقعی، کاملا توجیه پذیر است.

وی افزود: استان اصفهان در موقعیت جغرافیایی بسیاری خوبی برای استفاده از انرژی خورشیدی قرار دارد و باجود اینکه میزان و شدت تابش نور خورشید در نقاط مختلف آن متفاوت است اما حتی کمترین میزان آن نیز از متوسط جهانی بالاتر است.

عضو هیئت مدیره شرکت انرژی پژوهان در خصوص اقدام شهرداری برای استفاده از انرژی های خورشیدی گفت: فعالیت‌های خوب شهرداری نظیر استفاده از انرژی خورشیدی در پارک‌ها به منظور تامین برق و آبگرم باعث فرهنگ سازی استفاده از آن و نهادینه سازی استفاده از انرژی خورشیدی می‌شود که می‌تواند در کاهش مصارف برق با منشا فسیلی و آلودگی ناشی از آن موثر باشد.

فرج اللهی ادامه داد: حرکت شهرداری و شورای شهر دراین خصوص بسیار خوب بوده و امیدواریم این گونه فعالیت ها تداوم داشته باشد.

کد خبر 381569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.