سیستانی: صنعت نساجی می تواند مشکل اشتغال را حل کند

فرماندار اصفهان گفت: صنعت نساجی و پوشاک اشتغال بالایی ایجاد می کند و می تواند مشکل بیکاری را حل کند اما برای این منظور باید ارتباط معناداری با دانشگاه برقرار کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین سیستانی شامگاه گذشته (شنبه) در نخستین نشست تخصصی صنایع پوشاک وفناوریهای وابسته اصفهان اظهار کرد: باید شرایط رشد و پیشرفت استان را مهیا کنیم و این امر میسر نیست مگر اینکه از ظرفیت بخش خصوصی بیشتر استفاده کنیم. در هر کشوری که دولت تنها نقش حمایتی و نظارتی خود را انجام داده و زمینه فعالیت بخش خصوصی را فراهم کرد موفقیت بیشتری به دست آورده است.

فرماندار اصفهان با اشاره به لزوم بررسی دلایل مشکلات اقتصادی تصریح کرد: مشکلات جامعه می تواند ناشی از دلایل بسیاری اعم از مالی، مقرراتی و... باشد اما ارتباط صنعت و دانشگاه بسیار مهم است، صنعت نساجی و پوشاک به دلیل اینکه می تواند اشتغال بالایی ایجاد کند باید رابطه معناداری با دانشگاه برقرار کند.

وی با اشاره به نبود خلاقیت در صنعت چوب گفت: چند سال پیش در صنعت چوب هم قرار بر ایجاد یک قطب کارگاهی بود اما به دلیل پراکندگی بالا در صنعت چوب اصفهان تنوانستیم این شهرک را راه اندازی کنیم و متاسفانه چوبِ ترکیه این صنعت را در اختیار خود گرفته بود و امروز می بینیم که صنعت چوب کاملا سنتی مانده و خلاقیتی در آن وجود ندارد.

سیستانی با لزوم ایجاد یک شهرک گسترده برای صنعت پوشاک اظهار کرد: اگر بتوانیم مجتمعی با واحدهای تولیدی، توزیعی، تحقیقی و پژوهشی ایجاد کنیم درصد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد اگرچه این شهرک در صنعت چوب انجام نشد اما امیدواریم در صنعت پوشاک این شهرک شکل بگیرد و موفقیت های خوبی کسب کند.

وی با تاکید بر اینکه برخی تولیدات خوبِ ایرانی با برند خارجی توزیع می شود، تصریح کرد: باید زمینه تولید در بخش خصوصی مهیا شود و دولت نقش تسهیل گری خود را بهتر ایفا کند و بخش خصوصی با هنر، نقدینگی و خلاقیت خود موفقیت های خوبی در این صنعت ایجاد کند.

کد خبر 381563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.