نان سمیرمی‌ها جوش‌ شیرین ندارد

سمیرم- مسئول واحد بهداشت محیط شهرستان سمیرم گفت: با توجه به نتایج آزمایشات از نمونه خمیرهای موجود در نانوایی ها که به صورت سرزده و اتفاقی انجام شده است در نانوایی‌های شهرستان استفاده از جوش شیرین وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، اکبر طغرایی در کارگروه سلامت این شهرستان با اشاره به نارضایتی‌ برخی شهروندان از بعضی واحدهای نانوایی، اظهار کرد: بازرسی‌های دوره‌ای شبکه بهداشت‌ودرمان شهرستان به صورت سه ماهه است و در این بازرسی‌ها با مشاهده هرگونه تخلف به واحد صنفی مربوطه تذکرات لازم داده می‌شود و در صورت لزوم اقدامات اساسی‌تری انجام می‌شود.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف از طرف نانوایی‌ها می‌توانند با شماره ۱۹۰ و یا ۱۴۹۰ تماس گرفته و گزارش کنند تا در کمتر از ۲۴ ساعت رسیدگی شود.

 مسئول بهداشت محیط سمیرم با اشاره به برخی گلایه‌ها در رابطه با سفتی نان و احتمال استفاده از جوش‌شیرین گفت: با توجه به نتایج آزمایشات نمونه خمیرهای موجود در نانوایی‌ها که به صورت سرزده و اتفاقی انجام شده استفاده از جوش شیرین در نانوایی‌های شهرستان وجود ندارد، اما گاهی مشاهده شده است که میزان استفاده از نمک در نان بالاتر از حد مجاز است که این موضوع نیز به خاطر ضعیف بودن گندم‌هایی است که برای تولید آرد استفاده می‌شود.

طغرایی با بیان اینکه مواد تاریخ گذشته باید معدوم شود و مرجوع کردن آن‌ها کاری غیرقانونی است، اضافه کرد: در ماه‌های اخیر پنج تن آرد در سمیرم کشف شد که پس از انجام آزمایشات لازم در خوراک دام استفاده شد.

وی با اشاره به کشف محموله دیگری به وزن پنج تن، افزود: در صورت تایید نشدن این محموله در آزمایشات بهداشتی، برای مصرف دام به‌کار برده یا معدوم‌ می‌شود.

مسئول بهداشت محیط سمیرم با اشاره به ممنوعیت نگهداری موادغذایی در خارج از مغازه و مقابل نور مستقیم خورشید، یادآور شد: این موضوع در جلسات مربوطه مطرح شده که با کمک شهرداری بتوانیم علاوه بر جمع‌آوری سدمعبرها از قرار دادن مواد خوراکی در برابر اشعه خورشید جلوگیری کنیم.

طغرایی با اشاره به وضعیت نامناسب سطل‌های زباله موجود در شهر، تصریح کرد: جریان شیرآبه‌ زباله‌ها در حاشیه این سطل‌ها بوی بدی را ایجاد کرده است به همین دلیل در هفته آینده سطل‌های گالوانیزه جایگزین خواهد شد تا این مشکل برطرف شود.

وی با اشاره به نگهداری احشام در بعضی خانه‌های شهری خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه‌ای که وجود دارد در شهرهایی با جمعیت کمتر از ۵۰ هزار نفر خانوارها اجازه نگهداری یک یا دو راس دام را دارند.

 مسئول بهداشت محیط سمیرم ادامه داد: در رابطه با دام‌های درون‌شهری تنها در شرایطی می‌توان رسیدگی کرد که دارای شاکی خصوصی باشد و در این صورت به سرعت برای جمع‌آوری آن‌ها اقدام خواهد شد.

کد خبر 381555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.