۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
کمبود مراکز اورژانس در سمیرم

سمیرم_رییس شبکه بهداشت و درمان سمیرم گفت: در شهر سمیرم یک کد اورژانس وجود دارد که باتوجه به کمبود آن رایزنی‌هایی برای افزایش کدهای اورژانس مرکز شهرستان انجام شده است.

علی‌اصغر صبوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم با اشاره به اهمیت بهداشت و درمان، اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد از جمعیت این شهرستان دارای پرونده الکترونیک سلامت هستند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۱ مرکز جامع سلامت و ۳۶ خانه بهداشت در این شهرستان، عنوان کرد: از این تعداد یک مرکز سلامت و سه خانه بهداشت در شهر سمیرم قرار دارد.

رییس شبکه بهداشت و درمان سمیرم  با اشاره به ایجاد ساختمان جدید مرکز جامع سلامت این شهرستان در سه طبقه، تصریح کرد: ۹۰ درصد عملیات اجرایی احداث این ساختمان انجام شده و یک طبقه آن به عنوان آزمایشگاه رفرنس در نظر گرفته شده است.

صبوحی خاطرنشان کرد: شش واحد اورژانس ۱۱۵ در شهرهای سمیرم، حنا، کمه و بیده، چهارراه و حاجی‌آباد منطقه وردشت در حال خدمات‌رسانی به مردم هستند که میانگین زمان حضور آن‌ها در محل وقوع حوادث کمتر از هشت دقیقه است.

وی ادامه داد: در شهر سمیرم یک کد اورژانس وجود دارد که باتوجه به کمبود آن رایزنی‌هایی برای افزایش کدهای اورژانس مرکز شهرستان انجام شده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان سمیرم با اشاره به گلایه مردم این شهرستان از کمبود فضای اورژانس و درمانگاه بیمارستان، اظهار کرد: با ساخت و بهره‌برداری از درمانگاه تخصصی بیمارستان این مشکل برطرف شده و فضای درمانی شهرستان افزایش پیدا می‌کند.

صبوحی با اشاره به نبود دائمی پزشک در خانه سلامت محله قلعه شهر سمیرم، یادآور شد: بعد از اجرای طرح تحول سلامت، در این مرکز یک مراقب سلامت و یک ماما مستقر شد و در صورت وجود نیروی مازاد، پزشک به اینگونه مراکز اعزام می‌شود در حال حاضر هم دو روز در هفته پزشک در این مرکز مستقر است.

وی با بیان اینکه تدابیر لازم برای ساخت مرکز سلامت در شهرک آبشار سمیرم اندیشیده شده است، اضافه کرد: زمین احداث این مرکز در اختیار شبکه بهداشت قرار گرفته که پس از انجام مراحل اداری و قانونی، عملیات ساخت آن آغاز خواهد شد.

کد خبر 381554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.