تقلب با خودکار و هندزفری هوشمند در کنکور/ جسد مرد جوان در کمد دیوار کشف شد

در بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا از ماجرای تقلب گسترده در آزمون کنکور ثلاث باباجانی تا اعتراض پزشکان به طرح پیوند اعضای اعدامی و کشف جسد مردی جوان در کمد دیوار می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز گذشته زن جوانی در تماس با پلیس ادعا کرد یک هفته قبل به منزلش جدیدشان در منطقه میدان شهدا نقل مکان کرده و در آنجا مستاجر هستند اما از داخل کمد دیواری اتاق خواب خانه اجاره‌ای بوی تعفن زیادی پخش می‌شود.

بدین ترتیب تیمی از ماموران کلانتری ۱۱۰ شهدا برای تحقیقات ابتدایی درمحل حاضر می شود با توجه به پخش شدن بوی تعفن در فضای داخل خانه احتمال دادند که یک جسد داخل این محل جاساز شده است. بررسی های بیشتر نشان از آن داشت که کف کمددیواری داخل اتاق نمناک و تازه ساخته شده است که با توجه به مرموز بودن ماجرا تیمی از ماموران اداره ۱۰ پلیس آگاهی تهران همراه بازپرس ویژه قتل در محل حاضر شدند.

ماموران پس از کندن ۷۰ سانتی متر از کف کمد دیواری با جسد مردی که دست و پاهایش بسته شده بود روبرو شدند. بررسی‌های بیشتر نشان داد مرد ۴۰ ساله همراه همسر و دخترش در این ساختمان زندگی می کردند.

همین کافی بود تا دستگیری زن جوان و دخترش در دستور کار ماموران قرار گیرد که خیلی زود ماموران کلانتری ۱۱۰ شهدا با حضور در خانه جدید زن جوان موفق به دستگیری زن ۴۶ ساله و دخترش شدند.زن جوان در اعترافاتش عنوان کرد ساعت ۱۱ شب ۲۵ بهمن ماه سال گذشته وقتی به خانه آمدم متوجه شدم که شوهر صیغه‌ای ام قصد تعرض و آزار و اذیت دختر ۱۸ ساله ام را دارد، با هم درگیر و با یک قابلمه ضربه ای به سرش زدم که در این صحنه شوهرم روی زمین افتاد و چون نمی توانستم جسد را از خانه خارج کنم تصمیم گرفتم برای پنهان ماندن ماجرای قتل، جسد را در کف دیواری اتاق خواب دفن کردم.

پزشکان زیربار پیوند عضو از اعدامیان نمی روند

طرح آیین‌نامه‌ای مبنی بر اهدای عضو از محکومان به اعدام، واکنش افراد شاخص حوزه پیوند کشور مانند دکتر ایرج فاضل- پدر پیوند عضو ایران و رییس بخش پیوند کبد بیمارستان امام خمینی تهران را به دنبال داشت و تاکید کردند که چنین کاری از نظر اخلاقی درست نبوده و تیم‌های پیوند حاضر به انجام آن نیستند.

رییس بخش پیوند کبد بیمارستان امام خمینی (ره) گفت: به نظر من طرح این موضوع نوعی نپختگی بوده است و از هیچ یک از کسانی که باید در این حوزه مشورت گرفته می‌شد، مشاوره نگرفتند. تصور کردند که با این اقدام مشکلی حل می‌شود، اما این اقدام اصلا مساله‌ای را حل نمی‌کند و از نظر اخلاقی زیر سوال است. گروه‌های پزشکی هم چنین اقدامی را انجام نمی‌دهند.

جعفریان تاکید کرد: چنین اقدامی اشتباه است و فضای اهدای عضو را در کشور کاملا به شائبه‌های اجباری بودن، آلوده می‌کند. بنابراین این اقدام نه از نظر تعداد مشکلی را حل می‌کند و نه از نظر پرستیژ کشور مناسب است و تاکید می‌کنم که گروه‌های پیوند هم اصلا این اقدام را انجام نمی‌دهند. تدوین چنین آیین نامه‌ای، اقدام شتاب زده‌ای بوده که بدون مشورت با افراد شاخص این حوزه، مطرح شده و اصلا عملیاتی نیست.

وی همچنین اظهار کرد: تیم های پیوند با این اقدام مخالفند و انجمن علمی پیوند اعضا هم رسما نامه زده و با این اقدام مخالفت کرده است. افراد شاخص حوزه پیوند مانند دکتر ملک حسینی و دکتر فاضل نیز با این اقدام مخالفت کرده‌اند. باید توجه کرد که انجام چنین کاری به نفع کشور هم نیست.

آموزش و پرورش شکایت خود از رسانه‌ها را پس گرفت

سرپرست وزارت آموزش و پرورش معلمان را عنصری تربیتی و اخلاقی دانست و گفت: این وزارتخانه اعتراض، نارضایتی و انتقاد معلمان را فرض بر تقابل نمی‌داند.

سید جواد حسینی اظهار کرد: انتقاد و نظرات فرهنگیان نوعی تعامل با دستگاه تعلیم و تربیت است از این رو مسئولان وزارتخانه انتقاد و اعتراض آنها را با گوش جان می‌شنوند.

وی با اشاره به اینکه معتقدیم اعتراض‌ها به کیفیت نظام تعلیم و تربیت کمک خواهد کرد، افزود: نخستین نشست در دوره سرپرستی من با تشکل‌های معلمان و فرهنگیان برگزار شد و تمام مطالبی را که معلمان در آن نشست بازگو کردند کاملاً درست و مرتبط با کیفیت نظام تعلیم و تربیت بود.

وی درباره نحوه تعامل وزارت آموزش و پرورش با رسانه‌ها نیز گفت: تعدادی شکایت از وزارت آموزش و پرورش نسبت به همکاران رسانه‌ای وجود داشت که با اعلام بنده شکایت‌ها از دستور کار خارج شده و تیمی موظف شد تا در صورت اختلاف نظر بین رسانه و آموزش و پرورش مشکل را حل کند تا نیاز به روند قضایی نداشته باشد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: یکی از کارهایی که از زمان وزارت حسین مظفر مطرح بود بحث مدرسه محوری است که بعد از آن نیز تمام وزرا این موضوع را به درستی مدنظر قرار دادند و در زمان وزارت سید محمد بطحایی نیز نظر ویژه‌ای به این بحث متمرکز بود.

تقلب با خودکار و هندزفری هوشمند در کنکور ۹۸

۲۱ دانش‌آموز در شهرستان ثلاث باباجانی به علت همراه داشتن ابزار پیشرفته تقلب همچون هندزفری، مچ‌بند، ساعت هوشمند و خودکار دوربین‌دار، در جلسه کنکورشناسایی و تحویل مقامات دادستانی و امنیتی شدند.

ماجرای تقلبی کنکور سراسری از حوزه امتحانی شهرستان ثلاث باباجانی که روز جمعه ۱۴ تیرماه ۹۸ برگزار شد؛ همانند خبر زلزله ۷.۳ ریشتری ساعت ۲۱:۴۸ یکشنبه ۲۱ آبان‌ماه ۹۶ در غرب کشور که ثلاث باباجانی و سرپل‌ذهاب را در عرض چند ثانیه زیرخروارها آوار گرفتار کرد، خبرساز شد.

نام ثلاث باباجانی به عنوان حوزه‌های مشکل‌دار کنکور سراسری ۹۸ برسر زبان‌ها افتاده، اما در این بین حتی نام یک داوطلب ثلاث باباجانی در لیست متخلفان قرار ندارد، طبق گفته محمدی، مدیر آموزش و پرورش ثلاث باباجانی، این متخلفان از افراد بومی شهرستان ثلاث باباجانی نیستند، بلکه از شهرستان‌ها و استان‌های همجوار هستند، که حوزه انتخابیه خود را ثلاث باباجانی انتخاب کرده بودند.

این موضوع مصداق عینی ضرب‌المثل «آش نخورده و دهان سوخته» شده، متخلفان از شهرهای خرم‌آباد، ایلام و جوانرود هستند که به هوای کسب سهمیه ناچیز در نظر گرفته سازمان سنجش که به گستردگی در شهرستان‌هایی که اصلا یک آجر آن‌ها هم از زلزله ویران نشده بود، نیست و همچنین با تصور اعمال سخت‌گیری کمتری بر حوزه‌های کنکور این منطقه زلزله‌زده، حوزه انتخابیه خود را به ثلاث باباجانی منتقل کرده بودند.

نمک، نفخ آور است

کارشناسان سلامت بر این باورند که احساس همیشگی نفخ شکم پس از صرف وعده‌های غذایی فقط به دلیل مواد خوراکی سرشار از فیبر نیست بلکه مصرف نمک زیاد نیز می‌تواند این تاثیر را داشته باشد.

متخصصان آمریکایی می گویند: کاهش سدیم مصرفی از نکات مهم تغذیه‌ای در کاهش علائم نفخ است و می‌تواند در جهت بهبود سازگاری با رژیم‌های غذایی مفید سرشار از فیبر خوراکی مورد استفاده قرار گیرد.

در این بررسی متخصصان آمریکایی به ارزیابی اطلاعات جمع آوری شده در اواخر دهه ۱۹۹۰ با موضوع رویکردهای تغذیه‌ای به منظور جلوگیری از فشار خون بالا ناشی از سدیم پرداختند و به این نتیجه رسیدند که مصرف مقدار زیادی از نمک می‌تواند موجب نفخ حتی در افرادی شود که از رژیم غذایی سالم سرشار از فیبر مصرف می‌کنند.

متخصصان با بیان اینکه مشخص نیست چگونه نمک در نفخ تاثیر دارد، اظهار داشتند: این فرضیه مطرح است که احتباس مایعات می‌تواند نقش داشته باشد. مصرف مقدار زیادی نمک موجب افزایش احتباس آب شده و هضم مواد غذایی را سخت‌تر می‌سازد که در نتیجه با نفخ همراه است.

مطالعات انجام شده روی موش‌های آزمایشگاهی نشان داد نمک خوراکی ترکیب باکتری‌های روده را تغییر می‌دهد و بر تولید گاز در روده‌ها تاثیر می‌گذارد.

کد خبر 381543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.