قرآن نمی‌گوید «یا روسری یا توسری»

تحولات امروز و فعالیت و اظهار نظر چهره های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده امروز می پردازد:

فرزند انسان مانند فرزند حیوان نیست که با شرطی شدن کاری را انجام دهد

سهیلا جلودارزاد در گفت و گویی با خبرگزاری ایلنا درباره حادثه پارک تهرانپارس و حواشی بعد از این اتفاق گفت: باید با گفت‌وگو و شناخت درست از فرامین مدنی نتیجه‌گیری کنیم، باید ببینیم در صدر اسلام دستورات و آموزه‌های قرآن و دستورات پیامبر چه چیزی بوده است ، قرآن می‌گوید دین برای خودتان بهتر است از شما محافظت می‌کند، نمی‌گوید که یا روسری یا تو سری مانند آن چیزی که اوایل می‌گفتند.

نماینده مردم تهران افزود: بازهم می‌گویم این روش‌ها فایده ندارد، بچه انسان بچه آدم است، بچه حیوانات نیست که با زدن و شرطی شدن یک چیز را یاد بگیرد. انسان همیشه دنبال چرایی مسائل است ، درست است هنگامی که انسان دین را پذیرفت باید مسائل عبادی آن را رعایت کند اما در حال حاضر ب روی پذیرفتن دین در جامعه مشکل داریم. ما باید آخرت را متوجه شویم و به زبان قرآن و معصومین تفهیم کنیم که مردم دین بیاورند  اوایل انقلاب همه به سمت دین روی آوردند، ما وارد دانشگاه امیر کبیر شدیم دختران بعد از  دو الی سه ماه از ورودشان به دانشگاه حجاب می‌آوردند و این‌گونه هم نبود که کسی با شلاق حجاب بیاورد.

حاجی دلیگانی: سند دارم، الان نمی‌دهم

پرونده «نفوذ یک زن در وزارت نفت و ادعای ارتباط او با ۱۶ نفر از مدیران این وزارتخانه» دو هفته پیش از سوی یکی از نمایندگان مجلس مطرح شد و حالا وارد مراحل تازه‌ای شده است؛ اتهام حسینعلی حاجی دلیگانی به وزارت نفت از سوی وزارت اطلاعات و قوه قضائیه تکذیب شده، اما او به ایسنا می‌گوید برای اتهام خود اسنادی دارد که در حال حاضر نمی‌خواهد منتشر کند و در صورت لزوم و تأیید نهادهای امنیتی، آن را «به وقتش» منتشر می‌کند.

شریعتمداری: توصیه‌ای برای دامادم نکرده‌ام، خطایی دارد با او برخورد شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که اگر دامادم خطایی کرده باید با او برخورد شود، گفت: در این مدت که من مسئول بوده‌ام، دامادم (هادی رضوی) هیچ وقت نه برای ارتباطی از من درخواست کرده و نه من برای او انجام داده‌ام. دیده‌بان دولت جمعه ویدئویی از محمد شریعتمداری درباره هادی رضوی، داماد او منتشر کرده است. به ادعای دیده‌بان دولت، این گفت‌وگو سال گذشته و پیش از برگزاری دادگاه رضوی انجام شده است. شریعتمداری در پاسخ به این سوال که «آیا هادی رضوی از حمایت سیاسی شما بهره‌مند بوده است» اظهار کرد: چهار بچه دارم و هیچ یک از آن‌ها در پست دولتی مشغول نیستند و هیچ کدامشان هیچ قراردادی با سازمان دولتی ندارند. در این مدت که من مسئول بوده‌ام، دامادم هیچ وقت نه برای ارتباطی از من درخواست کرده و نه من برای او انجام داده‌ام. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه اگر هادی رضوی خطا کرده باید با او برخورد شود، ادامه داد: اگر هم من مداخله‌ای در امور او داشته‌ام باید به من اعتراض شود، اما من مداخله نکردم و نباید به حیثیت من تعرض شود. وی ادامه داد: اگر بچه من را هم جلوی من ذبح هم کنند به کسی باج نمی‌دهم؛ از این راه نمی‌توان وارد شد. اینجا بن‌بست است.

ماجرای دیدار دختر وزیر سابق با امام جمعه لواسان

شبنم نعمت‌زاده به‌خاطر تخریب ویلایش به دیدار امام جمعه لواسان رفت! امام جمعه بخش لواسانات شهرستان شمیرانات با بیان اینکه تبعیض در اجرای قانون جایز نیست، گفت: اولویت تخریب بناهای غیرمجاز با ویلاهای دانه درشت هاست، بعد از آن مردم عامه خودشان قانون را رعایت می‌کنند. به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید سعید لواسانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بخش لواسانات اظهار داشت: مسئولان متولی با خواص متخلف جامعه برخورد کنند. وی در ادامه با اشاره به موضوع تخریب بخش اضافه بنای ویلای دختر یکی از وزیران سابق افزود: شهردار اعلام می‌کند در این زمینه به مشکل برخورده است، ضمن اینکه دختر وزیر سابق با بنده صحبت کرد و به او گفتم که اگر می‌خواهد از این جو رسانه‌ای خارج شود باید قانون را اجرا و مقاومت فایده‌ای ندارد. وی همچنین با اشاره به نامه نمازگزاران لواسان به رئیس قوه قضائیه که هفته گذشته ارسال شد، بیان کرد: از این نامه‌ها استقبال زیادی شد و رئیس قوه قضائیه اعلام کرده طی یکی دو هفته آینده خبرهای خوبی در راه است.

سخنان مثبت برجامی موگرینی در ساختار معیوب اتحادیه اروپا به کار نیامد

حسین امیرعبداللهیان در صفحه اینستاگرام خود نوشت: به‌زودی دوره کاری خانم فدریکا موگرینی (سیاستمدار ایتالیایی) مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پایان می یابد و احتمالا جوزپ بورل، سیاستمدار ۷۲ ساله اسپانیایی جانشین وی خواهد شد ، عنوان پایان‌نامه دانشگاهی موگرینی «رابطه سیاست و دیانت در اسلام» است. طی دو مرحله مذاکره و گفتگو با وی در بروکسل و تهران (حاشیه مراسم تحلیف رییس جمهور) دریافتم که وی شناخت خوبی از منطقه ما دارد و رابطه سیاست و دین را مطالعه و درک کرده است. اما بدلیل ناهمگنی اتحادیه اروپا، ماموریت فدریکا در برجام به فرجام عملی نرسید ، اروپای سیاسی امروز ، نوجوان مغروریست که قادر به حفظ استقلال واقعی خود از آمریکا نیست. باید گفت خانم موگرینی شخصیت مثبت و قابل احترامی است که در ساختار معیوب اتحادیه اروپا ، سخنان مثبت برجامی او به عمل کار نیامد. هر چند امروز در سناریوی برجام یکطرفه، تقسیم کار پنهان آمریکا و اروپا بشدت مشهود شده است.

سردار فدوی: دشمنی جبهه باطل، بی‌تعطیلی ادامه دارد

سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم گرامیداشت سی‌ و هفتمین سالروز اسارت حاج احمد متوسلیان و دپیلمات‌های ربوده شده کشورمان در بیروت به دست عوامل رژیم صهیونیستی در سخنانی گفت که امروز یاد کسانی را گرامی می‌داریم که خالصانه برای خدا قدم برداشتند و خداوند به همین دلیل به آنها عظمتی داده است تا دیگران از آنها بهره مند می شوند.

فدوی ادامه داد: از روز اول بعد از پیروزی انقلاب جبهه باطل به سرکردگی آمریکا دشمنی خود را با شلیک گلوله ایجاد کرد که اولین حمله آنها صبح ۲۴ بهمن در کردستان آغاز شد و از آن زمان تاکنون این دشمنی بی تعطیلی ادامه داشته است.

جانشین فرمانده کل سپاه عنوان کرد: ممکن است دشمنان از لحاظ‌های دنیوی از ما بالاتر باشند، ولی نتیجه اعمال آنها علیه انقلاب اسلامی برعکس شده است.

وی افزود: جبهه حق از یک عاملی برخوردار است که تمامی جبهه کفر از پس جبهه حق بر نمی‌آیند؛ زیرا جبهه حق در طول تاریخ خودش به قدرت بی انتهای خدا خود را وصل کرده است. ما جبهه حقی هستیم که اتصال خود را به خدا وصل کردیم و دلیلش بیش از ۲۰۰ هزار شهیدی است که در راه خدا داده‌ایم.

حکم محمدرضا خاتمی صادر شده ولی هنوز ابلاغ نشده است

امیرحسین آبادی، وکیل مدافع محمدرضا خاتمی از محکومیت موکلش به دو سال حبس تعزیری اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: حکم صادر شده ولی هنوز ابلاغ نشده است. محمدرضا خاتمی از فعالان سیاسی اصلاح طلب، ۱۳ آذرماه ۹۷ برای ارائه پاره‌ای از توضیحات به دادستانی احضار شد. دلیل احضار محمدرضا خاتمی، حضور او در برنامه اینترنتی "رو در رو " است که طی آن در پاسخ به سوالی درباره انتخابات ۸۸ مدعی تقلب شده بود.  بر اساس این گزارش غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری روز سه شنبه ۱۱ تیرماه در پاسخ به سوالی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده محمدرضا خاتمی، اظهار کرد: بارها گفته‌ام و باز هم تاکید می‌کنم در پرونده‌هایی که حکم قضائی صادر نشده است اسم فرد را نیاورید. این پرونده در دادگاه رسیدگی شده است و جلسات متعددی برای آن با حضور متهم و وکلای آن به صورت علنی تشکیل شده است. وی افزود: دادگاه رأی را صادر کرده و این رأی باید در این هفته ابلاغ می‌شد اما قاضی پرونده در مرخصی است و نسخه دست نویس و آنی رأی صادر شده اما ثبت سیستمی با شناسه کاربری قاضی انجام نشده است. به محض مراجعه همکاری رأی صادر شده به اصحاب پرنده ابلاغ می‌شود ولی چون رأی غیرقطعی و قابل تجدیدنظر است از بیان جزئیات معذوریم.

موفق‌ترین سال‌های اقتصاد ایران ۷۸ تا ۸۶ بود

علی ربیعی سخنگوی دولت در یادداشتی با اشاره به برخی موضوعات مربوط به منتقدان دولت روحانی نوشت: در دورانی که پراکندن بذر یأس وسوءظن به کاسبی پررونقی برای تحریم گران و جنگ طلبان تبدیل شده چگونه می‌توان امید اجتماعی را خلق کرد؟
در هیچ دورانی مانند امروز یک ائتلاف نانوشته و یک همسویی اعلام نشده میان تحریم گران وجنگ افروزان بیرونی با دولت ستیزان حرفه‌ای در داخل کشور شکل نگرفته بود.
باید به جای برنامه سازی‌های نازل علیه دولت یا توسیع بی‌رویه سوءظن به جامعه و انتخاب ملت، اعتمادسازی کرد.چگونه می‌توان تاب‌آوری اجتماعی در مقابل تحریم‌های ضد بشری و در مقابل فرآیندهای فرساینده تمدنی نظیر فرسایش‌های زیست محیطی یا زوال سرمایه اجتماعی را ارتقا داد و از همپوشانی همه این پدیده‌های منفی پیشگیری کرد؟
گونه‌ای از انتقادها علیه دولت در سطح جامعه وجود دارد که درعین حال با جامعه باوری یعنی با اعتقاد و ایمان به توان مسأله حل کنی جامعه همبسته است.جامعه انتقادها و مسائلی را فراروی خود می‌گذارد که توان حل آنها را دارد.
در همه این موارد تلاش برای خلق امید بهبود باورانه باید با باور به توان جامعه توأم و همبسته باشد.یعنی ما نیاز به یک جامعه باوری و مردم باوری نوین داریم تا زمینه‌های مشارکت‌جویی و کنشگری مدنی را فراهم کنیم. به یاد دارم سال ۱۳۸۴ در پایان دولت اصلاحات با تعدادی از دوستان نزدیک که در گروه مشاوران آقای خاتمی بودیم در مورد نقاط قوت و ضعف آن ۸ سال بحث می‌کردیم. یکی از موضوعات مورد بحث، این تلقی رایج بود که اقتصاد اولویت دولت در این ۸ سال نبود. اما در سال ۱۳۹۰ مطالعات اقتصاددانان نشان داد که درخشان‌ترین دوره اقتصاد ایران بعد از دهه ۴۰، مقطع زمانی سال‌های ۷۸ تا ۸۶ بود. یعنی از سال ۸۴ تا ۸۶ هم آثار این دوره اقتصاد شکوفا باقی مانده بود.

هدف از بیان این خاطره این است که معمولاً به واسطه قدرت رسانه ای مخالفان و تکرار آن در تریبون های مختلف اینچنین تصویری بازنمایی شده بود. مخالفان دولت اصلاحات چنان درباره اولویت مسائل سیاسی بر اقتصادی در آن دوره سخن می‌گفتند که حتی افراد نزدیک به رئیس جمهوری هم به این باور رسیده بودیم.

کد خبر 381538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.