جدال دوباره مسی و ویدال/ چشمان خسته از بازی تکراری

تیم‌های ملی فوتبال آرژانتین و شیلی امشب در دیدار رده بندی مسابقات کوپا آمریکا به مصاف هم می‌روند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دو تیم ملی فوتبال آرژانتین و شیلی در چند دوره اخیر بازی‌های آمریکای جنوبی بارها با یکدیگر بازی کرده‌اند؛ دو دوره در فینال و امسال هم در دیدار رده بندی برای کسب مقام سوم.

اولین بازی مربوط به کوپای ۲۰۱۵ است جایی که آلبی سلسته بعد از نایب قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۴ با یک مربی جدید به نام "جراردو تاتا مارتینو" پا به این مسابقات گذاشت؛ آن‌ها نتایج خوبی کسب کردند و توانستند راهی فینال شوند و از آن سمت هم شیلی با هدایت خوان "آنتونیو پیتزی" به دیدار پایانی راه یافت.

در مسابقه فینال شیلیایی‌ها که خودشان میزبان بودند موفق شدند در ضربات مهلک پنالتی از سد مسی و یارانش عبور کرده و جام را در سانتیاگو پایتخت کشورشان بالا ببرند.

دومین رویارویی این دو تیم به سال بعد یعنی سال ۲۰۱۶ بر می‌گردد، در آن سال این مسابقات به میزبانی آمریکا سه سال زود تر از جشن صد سالگی کوپا برگزار شد؛ در آن دوره آرژانتینی‌ها با کاپیتانی مسی و مربی‌گری "ادگاردو بائوزا" شانس حضور در فینال مسابقات جام ملت‌های آمریکای جنوبی را پیدا کردند اما مدافع عنوان قهرمانی دوره قبل یعنی شیلی حریف آن‌ها بود.

آلبی سلسته که تجربه تلخ نایب قهرمانی از دو فینال قبلی (جام جهانی ۲۰۱۴، کوپای ۲۰۱۵ ) را داشت، نمی‌خواست در شکست فینال‌ها ‌و از دست دادن جام‌ها هتریک کند اما باز هم بخت یار کاپیتان بد شانس راه راه‌های بوینس آیرس نبود.

آن‌ها با وجود اینکه بازی بهتری نسبت به حریف ارائه کرده بودند باز هم در ضربات پنالتی مغلوب حریف شدند تا نه تنها جام را به شیلیایی ها واگذار کنند، بلکه در سه فینال مهم در عرصه‌ی ملی هتریک کنند.

حالا در دوره جدید کوپا آمریکا، در سال ۲۰۱۹ که به میزبانی کشور برزیل در سرزمین قهوه برگزار می‌شود، آرژانتینی‌ها با وجود شکست دادن ونزوئلا در نیمه نهایی این رقابت‌ها با ناداوری و حتی بد شانسی مغلوب میزبان شد تا راهی دیدار رده بندی شود.

از آن سمت هم تیم ملی فوتبال شیلی در حالی که مسابقات را بر خلاف شاگردان اسکالونی در آرژانتین، خوب آغاز کرده بودند در نیمه نهایی کوپا آمریکا، مغلوب حریفی شدند که بدون حتی ۱ شوت در چهارچوب راهی نیمه نهایی شده بود.

یعنی تیم ملی فوتبال پرو که بعد از ۴۴ سال با "ریکاردو گاره‌کا" به یک فینال بین المللی در سطح ملی خودش رسیده است، امشب و از ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه آلبی سلسته و شیلی باز هم در یک دیدار تکراری که حتی فوتبال دوستان در سراسر جهان از آن خسته شده‌اند برای کسب مقام در مسابقات جام ملت‌های آمریکای جنوبی به مصاف هم می‌روند اما مقامی که برخلاف دو دوره اخیر بهتر از سومی نیست.

باید منتطر ماند و دید در این مسابقه تکراری لیونل مسی می‌تواند انتقام دو جامی که به شیلیایی ها واگذار کرد را از این تیم بگیرد یا اینکه باز هم با بدشانسی محض در عرصه ملی مواجه می‌شود.

کد خبر 381531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.