شهرها در آینده برای جذب توریست رقابت می‌کنند

سمیرم_مدیرکل دفتر امور شهری و شورای‌های استانداری اصفهان با بیان اینکه رقابت شهرها در آینده برای جذب توریست است، گفت: مدیرانی که بخواهند برای مردم و در جهت رضایت آنان کار کنند باید به دنبال ایجاد امید و پویایی اقتصادی باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، علی‌اصغر ذاکری‌هرندی امروز(شنبه) در مراسم تودیع و معارفه شهردار سمیرم با بیان اینکه شهرداری نهادی دولتی و خودکفا است، اظهار کرد: مبالغی که از محل عوارض ارزش افزوده به شهرداری‌ها تخصیص داده شده، برای افزایش رفاه عمومی و ارایه خدمات بهتر به مردم بوده است.

وی با اشاره به جایگاه شهرداری‌ها در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، تصریح کرد: در حال حاضر در کشور بالغ بر یک‌هزار و ۲۴۰ شهرداری وجود دارد که تعدادی از آن‌ها به خود کفایی رسیده و بدون اتکا به دولت و فشار بر مردم فعالیت می‌کنند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورای‌های استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: برای کارآفرینی باید جست‌وجو و تلاشی مضاعف انجام شود تا بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در شهرستان‌ها به میدان بیاید، اگر شهرداران در دفاتر خود بنشینند منتظر سهم درآمد ارزش‌افزوده باشند در اجرای طرح‌ها موفق نخواهند بود.

ذاکری‌هرندی گفت: شهرداری، شورای شهر و ارگان‌های مربوطه باید با تشکیل اتاق فکر از فرصت‌های موجود بهره‌برداری کنند.

وی با اشاره به موقعیت مناسب سمیرم در حوزه گردشگری، یادآور شد: شهرداران باید آینده‌نگر باشند و از همه امکانات موجود به خوبی بهره ببرند و برای آیندگان میراثی مناسب به  جا بگذارند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورای‌های استانداری اصفهان عنوان کرد: از مهمترین وظایف شهرداران برندسازی برای شهرها است و در این زمینه سمیرم با دارا بودن جاذبه‌های طبیعی در کشور و حتی آسیا و اروپا شناخته شده است.

ذاکری‌هرندی با بیان اینکه شهردار باید دارای قدرت مدیریت و هوشمندی کافی باشد، اظهار کرد: نگاه سنتی و به‌دور از تکنولوژی روز موفقیتی به دنبال ندارد، همانطور که کشورهای اطراف از صنعت توریست درآمدی به اندازه صادرات نفت دارند، باید تلاش کنیم تا از شرایط طبیعی و تاریخی موجود بهترین استفاده بشود.

وی با اشاره به اهمیت آینده‌نگری در مدیریت شهری تصریح کرد: باید توجه کنیم که آیندگان چه نیازهایی دارند و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنیم.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورای‌های استانداری اصفهان با بیان اینکه در آینده رقابت شهرها برای جذب توریست است، خاطرنشان کرد: مدیرانی که بخواهند برای مردم و در جهت رضایت آنان کار کنند باید به دنبال ایجاد امید و پویایی اقتصادی باشد.

به گزارش ایمنا، در این مراسم از خدمات حسینعلی صادقی تقدیر و کورش صابری به عنوان شهردار جدید سمیرم منصوب شد.

کد خبر 381502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.