کودکان محور برنامه‌های تابستانه اصفهان

معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: رویکرد شهرداری پرداختن به بازی‌های امروزی و جدید است، اما در کنار این بازی‌ها دید گسترده‌ای نیز به مسابقات بومی محلی داریم که کمتر به آنها پرداخته شده است.

حبیب‌الله ناظریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با شاره به برنامه‌های شهرداری اصفهان در حوزه اوقات فراغت برای تمام رده‌های سنی اظهار کرد: شهرداری به دنبال انجام تعامل با دستگاه‌های مختلف، برنامه‌های گسترده‌ای برای ورزش‌های همگانی، مسابقات هیجانی، هندبال، بسکتبال و.. در نظر گرفته است که طی روزهای آینده در بعضی مناطق آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: دومین برنامه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برگزاری برنامه‌هایی در مناطق ۱۵ گانه در خیابان‌ها است، در هر منطقه یک روز از ماه یکی از خیابان‌ها به طور کامل بسته می‌شود و در اختیار برنامه‌های سازمان فرهنگی تفریحی قرار می‌گیرد که البته در کنار این سازمان معاونت اجتماعی شهرداری نیز مشارکت ۱۰۰ درصدی دارد.

معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان افزود: اولین برنامه‌های خیابانی در مناطق ۱۰ و ۱۴ برگزار می‌شود و برنامه‌های بسیار متنوعی در آن گنجانده شده است و طی چهار ساعت جشن برای خانواده‌ها، کودکان‌، نوجوان و جوانان برنامه پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به تنوع برنامه‌های این جشن ادامه داد: نمایش آکروباتیک دوچرخه، اسکیت، بازی‌های بومی محلی، طناب کشی از جمله برنامه‌های این جشن‌ها است.

ناظریان در خصوص پرداختن مسائل اجتماعی در کنار اوقات فراغت تصریح کرد: عروسک بازی، اتوبوس مطالعه و مسابقات کتاب‌خوانی با رویکرد پرداختن به کودک موضوعات اجتماعی هستند که طی این جشن‌ها به آنها پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشتر برنامه‌های شهرداری برای قشر کودک است،  اضافه کرد: با توجه به اینکه کودک نمی‌تواند تنها جایی برود و خانواده نیز بدون کودک جایی نمی‌رود، رویکرد شهرداری در این برنامه‌ها کنار هم قرار دادن کودک و خانواده کنار یکدیگر است.

معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به تاکید شهرداری برای برگزاری برنامه‌های به‌روز در کنار پرداختن به سنت‌ها اذعان کرد: رویکرد شهرداری پرداختن به بازی‌های امروزی و جدیدتر است اما در کنار این بازی‌ها دید گسترده‌ای نیز به مسابقات بومی محلی داریم که کمتر به آنها پرداخته شده است.

وی با تاکید بر استفاده از پتانسیل‌ها در راه اوقات فراغت عنوان کرد: فکر شهرداری بردن نوجوانان از فضاهای بسته به فضاهای آزاد و استفاده از فضاهای موجود است و در همین راستا باید از پتانسیل‌های مناطق  هم استفاده شود.

ناظریان با اشاره به امتداد برنامه‌های اوقات فراغت طی سال اظهار کرد: مسابقاتی که اشاره شد فقط محدود به فصل تابستان نیستند و قصد شهرداری برگزاری مستمر این مسابقات و تفریحات طی کل سال در ورزشگاه‌ها و مناطق است.

کد خبر 381489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.