افزایش ۲۹ درصدی شهریه مهدهای کودک اصفهان

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: شهریه مهدهای کودک در کمیته‌ای متشکل از نماینده‌های ستاد تنظیم بازار، اداره صنعت، معدن و تجارت و اداره بهزیستی مصوب شد و در سال تحصیلی آینده همه مهدهای کودک استان ۲۹ درصد افزایش شهریه خواهند داشت.

مجتبی ناجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تصویب شهریه مهدهای کودک استان، اظهار کرد: شهریه مهدهای کودک در کمیته‌ای متشکل از نماینده‌های ستاد تنظیم بازار، اداره صنعت، معدن و تجارت و اداره بهزیستی مصوب شد که در سال تحصیلی آینده همه مهدهای کودک استان ۲۹ درصد افزایش شهریه خواهند داشت.

وی با اشاره به وجود تفاوت در مهدهای مرکز استان با شهرستان‌ها افزود: این میزان مصرف در مرکز استان است و شهرستان‌ها اگر چه اجازه افزایش تعرفه شهریه به اندازه مرکز را دارند اما به دلیل عدم بضاعت مالی یا در اولویت نبودن مهدهای کودک در سبد هزینه زندگی در شهرستان‌ها معمولا کمتر از این تعرفه دریافت می‌کنند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان در خصوص چگونگی رصد شکایات تصریح کرد: تعرفه‌ها در سامانه مهدهای الکترونیک بهزیستی درج می‌شود و تعرفه جدید هم تا هفته آینده مشخص می‌شود همچنین در مهدهای کودک سراسر استان باید تعرفه‌های مصوب در معرض دید والدین نصب شده باشد.

وی با بیان اینکه شکایات مربوطه در شهرستان‌ها باید به ادارات بهزیستی همان شهرستان منتقل ‌شود، اظهار کرد: مواردی که همه موارد تخطی از شهریه‌های مصوب، از طرف بهزیستی به تعزیرات گزارش می‌شود و با مهدهای کودک متخلف برخورد می‌شود.

ناجی در خصوص بازرسی‌های انجام شده از مهدهای کودک گفت: بازرسی‌ها سه ماه یکبار در سطح کارشناسی و شش ماه یکبار در سطح رییس شهرستان انجام می‌شود اما سرکشی و بازرسی از مهدهای مشخصی که از آنها شکایت شده باشد خارج از بازرسی‌های روتین در اسرع وقت انجام می‌شود.

کد خبر 381482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.