۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
زشت‌ترین شهر جهان، زیبا شد!

یک کمپانی هلندی، با کمک رنگ‌آمیزی به "شارلروآ" رنگ‌ورویی تازه بخشید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یکی از کمپانی‌های رنگ‌سازی در کشور هلند تصمیم گرفت با حمایت مالی خود وسرمایه‌گذاری کلان، شهر شارلروآ واقع در استان "انو" در منطقه فدرال والوون در کشور بلژیک را که به زشت‌ترین شهر دنیا معروف بود، با رنگ‌آمیزی جدید تغییر دهد و آن‌ را به مکانی مطلوب برای ساکنان تبدیل کند.

سبکی که این شرکت برای رنگ‌آمیزی این شهر انتخاب کرد قبلا در شهرهایی نظیر تیرانا، پایتخت کشور آلبانی و برخی شهرهای برزیلی انجام شده بود و با موفقیت زیادی روبرو شده بود. در این سبک، خانه‌ها و مراکز تجاری به گونه‌ای رنگ‌آمیزی می‌شود که حس طراوت و شادمانی به ساکنان می‌بخشد.

در ۶ منقطه استراتژیک در شهر شارلروآ یک کمپین برگزار شد که در هر کمپین یک نماینده مسئولیت رهبری فعالیت‌های رنگ‌آمیزی را به عهده می‌گرفت و کارکنان خود را نسبت به انتخاب رنگ مناسب با جامعه مورد نظر راهنمایی می‌کرد. انجام پروژه فوق فقط به مدت سه ماه آن هم در فصل تابستان به طول انجامید و در این زمان تعداد ۶ منطقه از شهر رنگ‌آمیزی شد.

جالب اینکه در انجام پروژه زیباسازی شهر شارلروآ، همچون شهر تیرانا و شهرهای برزیلی، دولت هیچ‌گونه مداخله‌ای نداشت، بااین حال یک کمپانی بزرگ بین‌المللی حمایت مالی پروژه فوق را به عهده گرفت. این روزهای کمپانی‌ها و شرکت‌های خصوصی بسیاری در سراسر دنیا آمادگی خود را برای حمایت از پروژه‌های شهرسازی اعلام می‌کنند که شاید مهم‌ترین علت داوطلب شدن آن‌ها، ترویج برند خود در سراسر دنیا باشد.

کد خبر 381446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.