توقیف ۲۰۰۰ خودرو در طرح ظفر ۵/قاچاق سوخت افزایش یافت

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص اجرای طرح ظفر ۵ در اصفهان گفت: در این طرح با بیش از دو هزار خودرویی که برای نوامیس ایجاد مزاحمت داشته و همچنین در دور دور شرکت کردند توقیف شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار مهدی معصوم بیگی صبح امروز (شنبه) در نشست خبری تیر ماه با اشاره به آمار سه ماهه فعالیت نیروی انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: در این بازه زمانی ۲۸ باند سرقت شناسایی شده‌اند که ۲۹ درصد از این باندها در حوزه سرقت منازل فعالیت داشتهاند و مجموع ارزش ریالی اموال مکشوفه از سارقان ۱۶۰ میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۰۰ پرونده قاچاق کالا در استان اصفهان تشکیل شده است، ادامه داد: در این زمینه ۷۰۰ نفر دستگیر و ۳۰۰ خودرو نیز توقیف شده است، ارزش ریالی کالاهای کشف شده نیز ۳۸۴ میلیارد ریال بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهانمبارزه با قاچاق سوخت را نیز از دیگر فعالیت‌های نیروی انتظامی استان اصفهان طی سه ماه گذشته اعلام کرد و ادامه داد: در این زمینه چهار مرحله طرح بازرسی داشته‌ایم و شبکه بزرگ قاجاق سوخت را که قصد خروج یک میلیون و ۳۰ هزار لیتر سوخت از استان را داشت شناسایی و دستگیر شد.

وی به افزایش ۲۲ درصدی انهدام باندهای جعل و کلاهبرداری در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: ارزش ریالی این جرایم ۳۰۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

سردار معصوم بیگی در خصوص اجرای طرح ظفر ۵ در اصفهان نیز گفت: در این طرح با بیش از دو هزار خودرویی که برای نوامیس ایجاد مزاحمت داشته و همچنین در دور دور شرکت کردند توقیف شده است.

تصادفات کمتر از ۹ میلیون تومان خسارت کروکی نمی‌خواهد

وی با بیان اینکه تصادفات کمتر از ۹ میلیون تومان خسارت نیازی به کروکی ندارد، اظهار کرد: البته این امر تا مادامی است که اختلافی بین دو طرف راننده نباشد و شرکت بیمه‌ای موظف به پرداخت خسارت است.

وی با بیان اینکه خودروهایی که بیش از یک میلیون تومان جریمه دارند، توقیف می‌شوند، افزود: در این زمینه مساعدتی برای رانندگان این خودروها در نظر گرفته شده تا با پرداخت اقساط یک ساله جرایم خودروی خود را از توقیف خارج کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه خودروهایی که دستور قضایی دارند مشمول استفاده از تسهیلات اقساطی نمی‌شوند، ادامه داد: همچنین رانندگان دارای نمره منفی شامل این تسهیلات نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه کاهش تصادفات درون شهری را طی سه ماه سال جاری داشته‌ایم، افزود: ساعت ۲۰ تا ۲۲ بیشترین تصادفات گزارش شده است.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه در حوزه تصادفات جرحی برون شهری با کاهش نیم درصدی رو به رو بوده‌ایم، ادامه داد: در سه ماه امسال ۱۰۰ نفر در تصادفات برون شهری جان باختهاند که بیشتر این تصادفات از ساعت ۱۶ الی ۲۰ بوده است.

محورهای پرتصادف اصفهان

وی محور آزادراه اصفهان کاشان، محور سمیرم – یاسوج و دامنه الیگودرز بیشترین تصادفات را داشته‌اند، افزود: ۶۱ درصد تصادفات در روز و ۳۹ درصد در شب بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ تن انواع مواد مخدر در استان اصفهان کشف شده است، ادامه داد: ۳۶ باند تهیه و توزیع مواد مخدر شناسایی و دستگیر شده است.

وی با بیان اینکه ۳۵۰ طرح پاکسازی در محلات اجرایی شده است، اضافه کرد: در این طرح با افزایش ۲۹ درصدی جمع آوری معتادان متجاهر را داشته‌ایم.

سردار معصوم بیگی به افزایش ۱۰۰ درصدی جرایم در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در این بازه زمانی کلاهبرداری اینترنتی، برداشت از حساب اشخاص و مزاحمت بیشترین جرایم بوده است.

هشت مسموم مشروبات الکلی بستری هستند

وی با بیان اینکه در حوزه مشروبات الکلی کشفیات خوبی را داشتیم، افزود: در این زمینه باید توجه داشت که در سال جاری در استان اصفهان شش نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی مسموم جان باختند و هشت نفر نیز در حال حاضر در بیمارستان به سر می‌برند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان همچنین به فعالیت ۱۸۰ خودروی مکانیزه ثبت تخلفات در شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: فعالیت این خودروها در کاهش جرایم رانندگی تاثیر بسزایی داشته است.

کشف دستگاه‌های تولید ارز مجازی در اصفهان

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌هایی که ارز مجازی تولید می‌کند، قاچاق است، افزود: ما با همه این دستگاهها برخورد می‌کنیم.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه دستگاه‌های ماینر در مصرف برق بسیار پرمصرف است، افزود: این دستگاهها را به زمین‌های کشاورزی و دامداری می برند و در آن محل‌ها از این دستگاهها استفاده می‌کنند که این امر نیز جرم است.

وی افزود: عمده فتواها بر نفی استفاده از بیت کوین است و در این زمینه ضروری است که بانک مرکزی شفاف‌سازی کند.

کد خبر 381440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.