سرطان دومین عامل فوت اصفهانی‌ها

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان گفت: به ترتیب بیماری‌های سیستم گردش خون، سرطان‌ها و بیماری سیستم تنفسی و پس از آن حوادث غیرعمدی از عمده دلایل فوت شهروندان اصفهانی است.

احمدرضا مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص وضعیت آرامستان‌های اصفهان و آمار دفن شدگان اظهار کرد: در سال گذشته ۵ هزار و ۲۲۶ متوفی در باغ رضوان دفن شدند که از این تعداد دو هزار و ۹۷۸ نفر مرد و دو هزار و ۲۴۸ نفر دیگر زن بوده‌اند.

وی در خصوص تعداد تغسیل، تکفیل و انتقال فوت شدگان به خارج از باغ رضوان در سال ۹۷،   افزود: تعداد یک هزار و ۲۱۱ متوفی در باغ رضوان تغسیل و در دیگر آرامستان‌ها دفن شدند که از این میزان ۶۷۶ نفر مرد و ۵۳۵ نفر زن بوده‌اند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با بیان اینکه در سه ماهه سال ۹۸  آمار دفن شدگان در باغ رضوان اصفهان یک هزار و ۵۳۳ نفر بوده است، تصریح کرد: از این تعداد ۹۲۹ نفر مرد و ۶۰۴ زن بوده‌اند، همچنین ۳۵۲ نفر شامل ۱۵۷ زن و ۱۹۵ مرد در این آرامستان پس از تغسیل و تکفیل به خارج از باغ رضوان به دیگر آرامستان‌های محلی انتقال یافته‌اند.

مرادی در خصوص بالاترین دلایل فوت شهروندان اصفهانی گفت: به ترتیب بیماری‌های سیستم گردش خون، سرطان‌ها و بیماری سیستم تنفسی و پس از آن حوادث غیرعمدی از عمده دلایل فوت شهروندان اصفهانی است.

وی آمار فوت‌شدگان سال ۹۷ را شش هزار و ۴۳۷ نفر دانست و افزود: از این تعداد فوت شده در شهر اصفهان سه هزار و ۶۵۴ نفر مرد و دو هزار و ۷۸۳ نفر زن بوده‌اند که بالاترین میزان مرگ ومیر در گروه مردان و بیشتر در رده سنی ۷۵ سال به بالا بوده است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان در خصوص قیمت واگذاری قبر، اظهار کرد: قیمت قبور در آرامستان‌های شهرداری به صورت سالانه و بر اساس مصوبات شورای اسلامی شهر تعیین و به سازمان آرامستان‌های شهرداری جهت اجرا ابلاغ می‌شود.

وی در تشریح شرایط واگذاری قبر به فوت شدگان یا به منظور پیش خرید، گفت: شرایط برای اشخاص فوت شده ارائه شناسنامه و کارت ملی و گواهی فوت متوفی است همچنین برای پیش خرید به افراد متقاضی با ارائه شناسنامه و کارت ملی صرفا یک حفره قبر به هر شخص واگذار می‌شود.

مرادی با اشاره به وجود ۱۸ آرامستان محلی در اصفهان افزود: بر اساس بند ۱۳ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها نظارت‌های لازم بر آرامستان‌ها اعمال می‌شود همچنین دستورالعمل ساماندهی، انتظام و مدیریت آرامستان‌های محلی نیز در دست بررسی و تدوین بوده و پس از ابلاغ و تصویب شورای وقایع حیاتی شهرستان اصفهان اجرایی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر دفن در آرامستان مرکزی اصفهان (باغ رضوان) و آرامستان‌های محلی فعال و مصوب مجاز است، اظهار کرد: به جهت عدم رعایت مسائل شرعی و بهداشتی در غسالخانه‌های فعال، تغسیل اموات در این غسالخانه‌ها مجاز نیست و مردم می‌توانند از خدمات غسالخانه مرکزی سازمان آرامستان‌ها استفاده کنند که هزینه‌های حمل ونقل فوت شده برای آنها رایگان خواهد بود.

کد خبر 381439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.