آلودگی هوای زابل ۹ برابر حد مجاز/مهار آتش بافت

در بسته خبری امروز از یک جمعه پر از حادثه برای خراسان رضوی تا ۱۱۹ مصدوم طوفان در سیستان و شناسایی ۵۰ نوع ماده معدنی در خراسان‌جنوبی را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای شرقی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

یک جمعه پر از حادثه برای خراسان رضوی

خراسان رضوی: مجتبی محمودی، مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از تلاش امدادگران این جمعیت در امدادرسانی به حادثه‌دیدگان در سه تصادف، دو غرق‌شدگی و دو سقوط از بلندی خبر داد.

تخصیص ۳۲ میلیارد تومان اعتبار برای سرعت بخشی به تکمیل پروژه راه‌آهن سبزوار

خراسان رضوی: رمضانعلی سبحانی‌فر، ​نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی از تخصیص ۳۲ میلیارد تومان اعتبار به منظور سرعت بخشی به‌ عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن این شهرستان و ابلاغ آن به وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

بودجه مسکن خراسان رضوی پایین ‌تر از سایر استان‌ها است

خراسان رضوی: علیرضا رزم حسینی، استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه بودجه استان در حوزه مسکن بسیار پایین‌تر از سایر استان‌ها است، گفت: متاسفانه متناسب با جمعیت‌مان اعتبار نمی‌گیریم.

**********************************************************************************************************

۴۲ درصد جمعیت خراسان‌جنوبی تحت پوشش بیمه اجتماعی روستایی

خراسان‌جنوبی: ابوالفضل فرج‌زاده، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی و عشایر خراسان‌جنوبی گفت: ۴۲ درصد جمعیت روستایی خراسان‌جنوبی، زیر چتر بیمه اجتماعی روستایی و عشایری خراسان‌جنوبی است.

شناسایی ۵۰ نوع ماده معدنی در خراسان‌جنوبی

خراسان‌جنوبی: داوود شهرکی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی گفت: خراسان‌جنوبی با توجه به ساختار زمین‌شناسی از ذخایر غنی معدنی با تنوع نزدیک به ۵۰ نوع ماده معدنی از مجموع ۶۵ نوع ماده معدنی شناخته‌شده کشور برخوردار است.

اعطای تسهیلات ۷ درصد برای ساخت گلخانه‌ها

خراسان‌جنوبی: عبدالرضا رضایی، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی از اعطای تسهیلات هفت درصد برای ساخت گلخانه‌ها خبر داد و گفت: تعهد استان در زمینه توسعه کشت گلخانه‌ای در سال جاری ۶۰ هکتار است.

**********************************************************************************************************

توفان ۱۱۹ نفر را در سیستان راهی بیمارستان کرد

سیستان و بلوچستان: مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۱۱۹ نفر از شهروندان منطقه سیستان به دلیل توفان و مشکلات تنفسی ناشی از گرد و غبار راهی بیمارستان شدند.

تصویب بازسازی ۳ انبار کالای اساسی در بندر شهید بهشتی چابهار

سیستان و بلوچستان: عباس آذرپیکان، معاون اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: پروژه بازسازی سه انبار کالای اساسی در بندر شهید بهشتی چابهار تصویب شد.

آلودگی هوا در زابل به ۹ برابر حد مجاز رسید

سیستان و بلوچستان: غلامحسین عابدی، رییس اداره هواشناسی زابل گفت: غلظت ذرات معلق در هوای این شهر نیز بر اثر شدت وزش باد ۱۳۳۰ میکروگرم بر مترمکعب افزایش یافت و آلودگی هوا را به ۹ برابر حد مجاز رساند.

**********************************************************************************************************

مهار آتش در اراضی جنگلی بافت

کرمان: فتحعلی حمزه‌جواران، فرماندار بافت گفت: با کمک ۲۰۰ نفر از نیروهای مردمی و امدادی، آتش‌سوزی در شمال منطقه بنگان این شهرستان مهار شد.

قانون بودجه ۹۸ قفل ۲۰ ساله طرح انتقال آب کرمان را می‌شکند

کرمان: ابراهیم علیزاده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان گفت: در قانون بودجه ۹۸ اتفاقات بسیار مهمی برای آب استان کرمان رقم خورد که مهمترین آن اصلاح اعتبار طرح انتقال آب به شهرهای شمالی است که قفل ۲۰ ساله این طرح را می‌شکند.

انجام مقدمات پذیرش زغال سنگ در بورس کالای ایران

کرمان: نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: در یک ماه آینده مقدمات پذیرش زغال سنگ در تابلو بورس کالای ایران انجام می‌شود و تولیدکنندگان زغال می‌توانند تولید خود را در بورس عرضه کنند.

کد خبر 381437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.