باقیمانده کشتی‌ها در خیابان

محله لابوکا در بوینس آیرس، پایتخت کشور آرژانتین، یکی از محله‌های پایین شهر است که به سبب وجود خیابانی پر از خانه‌های رنگارنگ به نام "ال کامینیتو" شهرت زیادی پیدا کرده است و به "پاریس آمریکای لاتین" معروف شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خیابان "ال کامینیتو" در محله لابوکا، خیابانی سنگفرش شده است که داستان‌های زیادی پیرامون چگونگی شکل‌گیری آن وجود دارد؛ از حضور مهاجران و تاجران دریایی ایتالیایی تا وجود یک کارخانه کشتی‌سازی در این خیابان که در طول زمان، به ورشکستگی رسیده است.

برخی محلی‌ها، حضور مهاجران ایتالیایی در این محله را دلیل وجود خانه‌های رنگارنگ در این خیابان می‌دانند. در این روایت بیان می‌شود که مهاجران ایتالیایی که به سمت کشور خودشان می‌رفتند، در این محله توقف می‌کردند و به تعمیر و بازسازی وسایل و کشتی‌های خود می‌پرداختند.

این مهاجران، بعد از رنگ آمیزی کشتی‌های خود، مابقی رنگ‌ها را جا می‌گذاشتند و محلی‌ها با استفاده از رنگ‌های بر جا مانده، خانه‌های خود را رنگ آمیزی می‌کردند.

وجود یک کمپانی کشتی سازی در این شهر که بعدا ورشکسته شده است، یکی دیگر از روایت‌های ساخت خانه‌های رنگی در این خیابان است؛ در خیابان ال کامینیتو، یک کمپانی کشتی‌سازی وجود داشته که بعد از تعطیل شدن، مردم محله شغل خود را از دست داده‌اند و به ناچار با باقیمانده‌های ورق‌هایی که از آن کشتی می‌ساختند، برای خود خانه‌هایی ساختند که هر دیوارش، یک رنگ متفاوت دارد.

رفته رفته این خیابان سنگفرش شده خالی از سکنه شد تا اینکه در میانه قرن بیستم یک هنرمند آرژانتینی تصمیم به احیای این خیابان گرفت و خانه‌ها دوباره رنگ شدند و مجسمه‌های تزیینی بر دیواره آن‌ها نصب شد تا تبدیل به یک مکان گردشگری شود.

محله لابوکا همچنان یک محله فقیرنشین است و هنوز هنگامی که خورشید آرام آرام از روی سنگفرش‌های خیابان ال کامینیتو پایین می‌رود و غروب نزدیک می‌شود، دستفروشان برای فروش سوغاتی‌های محلی و میان‌وعده به گردشگران، بساط خود را در امتداد این خیابان پهن می‌کنند.

کد خبر 381416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.