نافرجامی ماموریت موگرینی در برجام

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل تصریح کرد: به‌دلیل ناهمگنی اتحادیه اروپا، ماموریت فدریکا موگرینی در برجام به فرجام عملی نرسید.

به گزارش ایمنا، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل در صفحه شخصی خود در اینستاگرام مطلبی منتشر کرد، که متن آن به شرح زیر است:

به‌زودی دوره کاری خانم فدریکا موگرینی (سیاستمدار ایتالیایی) مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پایان می یابد و احتمالا جوزپ بورل، سیاستمدار ۷۲ ساله اسپانیایی جانشین وی خواهد شد.

عنوان پایان‌نامه دانشگاهی موگرینی «رابطه سیاست و دیانت در اسلام» است. طی دو مرحله مذاکره و گفتگو با وی در بروکسل و تهران (حاشیه مراسم تحلیف رییس جمهور) دریافتم که وی شناخت خوبی از منطقه ما دارد و رابطه سیاست و دین را مطالعه و درک کرده است. اما بدلیل ناهمگنی اتحادیه اروپا، ماموریت فدریکا در برجام به فرجام عملی نرسید.

اروپای سیاسی امروز ، نوجوان مغروریست که قادر به حفظ استقلال واقعی خود از آمریکا نیست. باید گفت خانم موگرینی شخصیت مثبت و قابل احترامی است که در ساختار معیوب اتحادیه اروپا، سخنان مثبت برجامی او به عمل کار نیامد. هر چند امروز در سناریوی برجام یکطرفه، تقسیم کار پنهان آمریکا و اروپا بشدت مشهود شده است.

کد خبر 381408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.