حراج آثار سقاخانه ای و اجرای پرفورمنس بلژیکی ها

هفته گذشته برای اکثر زمینه های فرهنگ و هنر ایران،هفته شلوغی بود و شما می توانید در ادامه اخبار مربوط به این حوزه را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یک مجسمه ساز درگذشت و مستندی از زندگی یک بسکتبالیست اکران شد.در ادامه ،مشروح رویداد ها را میخوانید:

انتشار مجموعه داستان جدید از رسول یونان: همه به هم شب‌به‌خیر گفتند اما کسی نخوابید عنوان جدید ترین اثر رسول یونان است که توسط نشر نیماژ منتشر شد. داستان‌هایی نظیردانیال و سگ‌های وحشی، هرجا تو بخواهی آنجا می‌رویم ، چراغ‌زنبوری، احمق‌های بدبخت، نگران نباش! پاپیون فرار کرد عنوان برخی از داستان های این مجموعه هستند.

اکران مستندی از زندگی یک بسکتبالیست: مستند «آیدین» با محوریت زندگی  آیدین نیکخواه بهرامی (بازیکن فقید تیم ملی بسکتبال ایران) چهاردهم تیرماه در گروه هنر و تجربه اکران میشود.اشکان مهریار کارگردانی این مستند را به عهده داشته است. در این فیلم هم‌تیمی های آیدین نیکخواه بهرامی، مربیان و خانواده‌اش، درباره او صحبت کرده‌اند.آیدین نیکخواه بهرامی در سال هشتاد و پنج در اثر سانحه تصادف جان خود را از دست داد.

انتشار فراخوان تئاتر کودک: فراخوان بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان که قرار است پاییز ۱۳۹۸ در همدان برگزار شود، در قالب هشت بخش منتشر شد. "کودک، طبیعت، تئاتر" شعار این دوره از جشنواره تئاتر کودک است. بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در هشت بخش برگزار خواهد شد که عبارت است از؛ مسابقه تئاتر کودک، مسابقه تئاتر نوجوان، مسابقه تئاتر خردسال، مسابقه تئاتر خیابانی، تئاتر بین‌الملل، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، تئاتر دانش‌آموزی و کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی.

آثار هنرمندان مکتب سقاخانه در حراج تهران: یازدهمین دوره از حراج تهران که به معرفی هنر کلاسیک و مدرن ایران اختصاص دارد، مجموعه‌ای از آثار هنرمندان شناخته‌شده مکتب سقاخانه را چکش خواهد زد. یازدهمین دوره از حراج تهران به معرفی هنر کلاسیک و مدرن ایران اختصاص داردو مجموعه‌ای از آثار هنرمندان شناخته‌شده مکتب سقاخانه مانند حسین زنده رودی و پرویز تناولی در این حراجی چکش خواهند خورد.

درگذشت خالق مجسمه های جمشیدیه: ناصر هوشمندوزیری، مجسمه‌ساز و مدیر باغ موزه وزیری هفتم تیر ماهدر سن ۷۳ سالگی درگذشت. او نخستین مجسمه‌ساز ایرانی بود که در سال ۱۳۴۵ از طرف یک مهندس ایتالیایی - ایرانی با فایبرگلاس آشنا شد و مجسمه‌های بسیاری با فایبرگلاس ساخت. از وی بیش از ۳۰۰ مجسمه به جا مانده که ۵۰ مجسمه آن در پارک جمشیدیه تهران برپا شده ‌است.

یک پرفورمنس بلژیکی در تهران: کمپانی "گریپ" بلژیک با همکاری عمارت نوفل‌لوشاتو، پرفورمنس" بودن "را در این مجموعه نمایشی روی صحنه می‌برد. پرفورمنس بودن به کارگردانی "بارا زیگفوس دوتیر" از ایسلند و بازی دو بازیگر ایرانی در این مجموعه نمایشی روی صحنه می‌رود و پس از اجرای تهران، در شهرهای رشت و شیراز هم اجرا می‌شود. معصومه جلالیه و علیرضا میرمحمدی دو بازیگر پرفورمنس "بودن" و هانی حسینی مدیر هنری آن در ایران هستند که روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ تیر ساعت ۱۷:۳۰ و با مدت زمان ۵۰ دقیقه در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه می‌رود.

کد خبر 381405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.