سیاست‌های مالیاتی باشرایط سخت اقتصادی سازگار شود

تیران-امام جمعه تیران‌وکرون گفت: سیاست‌های مالیاتی باشرایط سخت اقتصادی امروز جامعه و مشکلات تولیدکنندگان سازگار شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از تیران، حجت الاسلام و المسلمین حسین رشیدیان در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تیران با اشاره به روز مالیات اظهارکرد: مالیات یکی از منابع درآمدی دولت‌ها است و با تقویت تولید داخلی و رونق اقتصادی پرداخت مالیات افزایش و وابستگی به درآمد نفتی کاهش می‌یابد.

وی افزود: سیاست‌های مالیاتی باشرایط سخت اقتصادی امروز جامعه و مشکلات تولیدکنندگان سازگار شود و نباید این سیاست‌ها بدون توجه به شرایط سخت و موانع پیش روی تولیدکنندگان مصوب و به اجرا گذاشته شود که چنین موضوعی موجب بی‌انگیزگی تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی خواهد شد.

امام جمعه تیران و کرون با بیان اینکه  سیاست‌های اخذ مالیات متناسب با شرایط اقتصادی کشور باشد، تصریح‌کرد: تولیدکنندگان تحت شرایط سخت مالیاتی قرار نگیرند که از پرداخت مالیات فرار یا کسب و کار خود را رها کنند و باعث بیکاری دیگران بشوند.

وی ادامه داد: مسوولان حوزه مالیاتی کشور شرایط تولیدکنندگان را درک کنند و بر اساس وضعیت موجود آن‌ها به دنبال گرفتن مالیات باشند چرا که چنین وضعی به رعایت ملاحضه و مدارا با فعالان اقتصادی وشرکت‌های خدماتی است.

حجت الاسلام رشیدیان با بیان اینکه نهادیه‌سازی فرهنگ پرداخت مالیات ضرورت دارد، خاطرنشان‌کرد: 40 هزار میلیارد فرار مالیاتی در کشور داریم که این موضوع خسارت‌های زیادی را به منابع بودجه ای کشور وارد می‌کند و باید این وضع مدیریت شود.

وی اضافه‌کرد: به جای تمرکز زیاد و فشار و ایجاد شرایط سخت بر روی افراد فعال اقتصادی و قانون مدار، شناسایی افراد متخلف و برخورد با آن ها از ضرورت خاصی برخوردار و موجب نظام‌دهی به حوزه اقتصادی و درآمدی کشور خواهد شد.

وی همچنین بر مدیریت منابع اقتصادی و درآمدی کشور نیز تاکیدکرد و گفت: باید هزینه های کشور مشخص و برای مردم محل‌های مصرف درآمد مالیاتی تبیین و شفاف سازی شود تا جلوی بسیاری از فرارمالیاتی و بی‌انگیزگی در پرداخت مالیات گرفته شود.

امام جمعه تیران به مقاومت مردم یمن در برابر عربستان نیز اشاره‌کرد و گفت: عربستان با ظلم و ستم بر مردم یمن به نابودی سریع کشور و دولت خود کمک می‌کند زیرا آن ها ظالمانه بر مردم کشور یمن می تازند و کشتار مردم بی‌گناه را انجام می‌دهند.

وی یادآورشد: مردم یمن مقاومت خوبی در برابر دشمنان دارد و تا پیروزی کامل تلاش خواهند کرد و مطنا به پیروزی و نصرت نهایی خواهند رسید.

حجت الاسلام رشیدیان همچنین به دیدار رهبر انقلاب اسلامی با کارگزاران حج اشاره کرد و گفت: حجاج نمایندگان کشور هستند و باید نسبت به برائت از دشمنان در حج ترسی نداشته باشند.

کد خبر 381380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.