شرایط برای ازدواج جوانان مهیا نیست

امام جمعه موقت اصفهان گفت: جوانان را به ازدواج توصیه می‌کنیم و این در حالی است که شرایط برای ازدواج آنها مهیا نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: درد دینداری در مردم احساس می‌شود، فحشا، منکر و گناه چشم و گوش در جامعه بسیار دیده می شود و متاسفانه با این تهاجم مبارزه جدی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه همه شما و خودم را به تقوای الهی توصیه می‌کنم، افزود: تقوا انسان را از نابودی حفظ می‌کند و نمی‌گذارد نابود سیاسی و اقتصادی شوید و در آخرت هم سود فراوانی نصیب شما خواهد شد؛ اگر جامعه تقوا داشته باشد هم دنیا تنظیم شده است و هم در آخرت رو سفید و سر افراز هستیم.

فکر قیامت در جامعه کمرنگ شده است

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: فکر قیامت کم رنگ و فراموش شده است؛ بسیاری از مردم ما یادشان رفته است که قیامتی وجود دارد. منکران می‌گویند امکان ندارد انسان مجدد زنده شود؛ آیات زیادی در قرآن می‌گوید که معاد شدنی است.

وی با بیان اینکه مسئولانی که از خدا نمی‌ترسند و کسانی که بی‌بند و باری را ترویج می‌دهند جزو پیاده نظام انگلیس و غرب هستند، ادامه داد: این افراد بدانند که عاقبتشان خیر نیست، این افراد روی کرسی‌هایی نشسته‌اند که بیش از صدها هزار جوان برای آن قربانی شده است.

میردامادی با بیان اینکه اروپا بدتر از امریکا و نوکران حلقه به گوش آن‌ها بدتر از همه هستند، افزود: ایران غنی است، روی پای خودتان بایستید؛ آنقدر منبع داریم که اگر مدیریت صحیح باشد فقر از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه همه جوانان را به ازدواج تشویق می‌کنیم اما زیرساختهای جامعه برای این امر مهیا نیست، ادامه داد: بیکاری، تورم و ... از مهم ترین دلایل کاهش ازدواج است.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه همه مسئولان باید توجه داشته باشند که در جایگاهشان نمی‌مانند، گفت: باید در زمان مسئولیت به گونهای عمل شود که بعد از آن سربلند باشید و در قیامت سر به زیر نیندازید.

ثروتمندان مالیات بدهند

وی با اشاره به در پیش رو بودن هفته مالیات تصریح کرد: افراد توانمند مالیات خود را بدهند، اغلب فشارها برای دریافت مالیات بر کسب و کار خرد است، باید باور داشته باشیم بی عدالتی در پرداخت مالیات‌ها منجر به تعطیلی کارخانهها و افزایش بیکاری شده است.

 میردامادی در ادامه خطاب به رئیس قوه قضائیه گفت:  انتظار داریم عدالت در تمام ابعاد در مملکت اجرا شود.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه دشمن با تمام قدرت برای نابودی اسلام گام برداشته است، افزود: باید سیاست، مدیریت و راهبرد همه مسئولان یکی شود و در کنار آن از خداوند هم کمک بگیریم چرا که اقتصاد و روزی دست او است و اگر دعای مردم نبود، دشمن به اهدافش رسیده بود.

وی تصریح کرد: دشمن امروز از ما می‌ترسد و این وحشتی است که خداوند در دل آنها ایجاد کرده، فکر نکنید از کشتن باکی دارند، چرا که نمونه رفتار آنها را در ویتنام دیده‌ایم.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه هدف دشمن این است که اسلحه خود را کنار بگذاریم و آن وقت نگذارند اثری از ما بماند، افزود: ملت ایران با توهین، عقب نشینی نمی‌کند و در این تحریم‌ها مظلوم واقع شده است، ایران با اقتدار و قدرت به دنبال اهدافش خواهد بود.

افت فشار آب در همه مناطق شهر اصفهان یکسان باشد

وی از دادستان اصفهان خواست تا نسبت به برخی بی بند و باری‌ها توجه داشته باشد و برخوردهای لازم را در این زمینه انجام دهد و احکام الهی اجرا شود.

 میردامادی به لزوم برقراری عدالت در جامعه اشاره کرد و افزود: بی عدالتی در تقسیم منابع نباید وجود داشته باشد، آیا فشار آب در سطح شهر برای همه مردم یکسان است؟ باید برنامه‌ای لحاظ شود که افت و کاهش فشار آب در همه مناطق به یک اندازه باشد.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه باید نسبت به چرایی عدم بازپرداخت وام‌های چند صد میلیارد تومانی توجه داشته باشد، گفت: قوت قضاییه باید با برخورد مناسب در این زمینه منجر به شادی مردم شود.

 امام جمعه موقت اصفهان همچنین از نیروی انتظامی خواست تا برخورد با بی حجابی را به صورت محسوس‌تر در جامعه انجام دهد.

کد خبر 381372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.