اصلاح طلبان با چهره های جوان به میدان انتخاباتی وارد شوند

رییس شعبه حزب ندای ایرانیان در استان اصفهان گفت: اصلاح طلبان باید از اصرار بر روی برخی چهره‌های سیاسی که تایید صلاحیت نمی شوند خودداری کنند و به سمت معرفی چهره های جوان در بدنه حزب های اصلاح طلب بروند و در انتخابات آتی با چهره های جوان به میدان انتخاباتی وارد شوند.

محمد کیهانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اصلاح طلبان با رد صلاحیت کاندیداهای تراز اول خود مجبور شدند تا به دلیل نبود کاندیدا در برخی حوزه‌های انتخاباتی به نامزدهای بدون شناسنامه و هویت اصلاح‌طلبی روی آورده و صرفا به دلیل اینکه آن افراد ادعای اصلاح طلبی می کردند آنها را در لیست امید قرار دهند.

وی افزود: به عنوان مثال یکی از نمایندگان فعلی استان اصفهان نمونه‌ بارز این اتفاق است  که در حین رقابت انتخاباتی این شخص ادعای اصلاح طلبی داشت، در صورتی که نشانه های بی هویتی و عدم وابستگی فکری به جناح اصلاح طلب در این فرد نمایان بود، اما چون در حوزه انتخابیه ایشان کاندیداهای اصلاح طلب مورد نظر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تایید صلاحیت نشده بودند، این فرد بین نامزدهای تایید صلاحیت  شده انتخاب شد. به یاد دارم که بنده در همان زمان به عنوان رییس شورای شعبه یک حزب اصلاح طلب در استان اصفهان مخالفت خود را با این حمایت اعلام کردم که مورد موافقت اکثریت قرار نگرفت و ایشان پس از حمایت تمام عیار جبهه اصلاحات به مجلس شورای اسلامی راه یافت. بنده از همان بدو ورود ایشان به مجلس فعالیت این نماینده را رصد می کردم و متاسفانه در بیشتر اوقات شاهد رفتارهای خلاف جهت فکری اصلاح طلبی ایشان بودم.

کیهانی ادامه داد: نقد بزرگی به جبهه اصلاحات وارده است و آن نقد این است که پیروزی در انتخابات به چه بهایی باید حاصل شود؟ نتیجه راهیابی افرادی که فاقد وابستگی اعتقادی و عملی به جناح حامی خود در زمان انتخابات باشند به جز این نخواهد بود که در رای گیری هایی که در بهارستان انجام می شود رایی خلاف جریان اصلاحات دهند.

رییس شعبه حزب ندای ایرانیان در استان اصفهان تاکید کرد: دلیل این اتفاق خالی بودن دست جناح اصلاح طلب بود زمانی که جناحی در رقابت با جناح مقابل دست خالی باشد مجبور به روی آوردن به این نوع تاکتیک ها می شود که شاید برخی از بزرگان اصلاح طلب نیز از نتیجه آن آگاهی داشتند، اما مجبور بودند در رقابتی نابرابر اینگونه عمل کنند.

کیهانی با نقد این سیاست اتخاذ شده از سوی جبهه اصلاحات خاطر نشان کرد: اصلاح طلبان به جای اینکه به فکر اعلام تعداد اصلاح طلبان راه یافته به مجلس باشند می بایست اصلاح طلبان واقعی راه یافته به مجلس را معرفی می کردند و سپس در مجلس به یار گیری فکری می پرداختند و نمایندگانی را که جهت خاص سیاسی را دنبال نمی کردند با خود همراه کرده، نه اینکه انتظاری در جامعه و جبهه اصلاحات پدید آورند و سرانجام در روزهای خاص رای گیری در مجلس ناکام بمانند.

وی افزود: هیچ غرامتی بالاتر از دست رفتن  اعتماد مردم به اصلاح طلبان نیست، یعنی بدنه جامعه که تفکر اصلاح طلبی دارند زمانی که به دستاورد لیست امید در مجلس نگاه می کنند، جبهه ناهمگون و غیر یک دستی را می بینند که متشکل شده است از کسانی که بویی از اصلاح طلبی نبرده و صرفا برای به رخ کشیدن قدرت یک جبهه در مقابل جریان رقیب در لیست امید قرار گرفته اند.

کیهانی تاکید کرد: بهتر بود که در زمان انتخابات، اصلاح طلبان به صورت واضح و علنی اعلام می کردند که در برخی از حوزه‌ها کاندیدای مناسبی برای عرضه به بازار رقابت‌های انتخاباتی ندارند و به جای اینکه از افرادی که به لطف قرار گرفتن در لیست امید، به مجلس راه یافته و هر روز با یک جناح سیاسی همراه شده و به نوعی با رای و جایگاه خود در مجلس کاسبی می کنند؛ یا از از رقابت کنار کشیده و یا از کاندیداهای معتدل در جناح مقابل حمایت می کردند.

این فعال سیاسی ادامه داد: اصلاح طلبان باید شهامت داشته باشند و در گام نخست بابت معرفی برخی از افراد به عنوان لیست امید که به خواسته های مردم پشت کردند، به جای توجیه اشتباه عذرخواهی کنند و همچنین در گام دوم بر مطالبات خود استوار باقی بمانند و از مجاری قانونی پیگیر کسب صلاحیت نامزدهای جناح خود باشند.

 وی افزود: اصلاح طلبان باید از اصرار بر روی برخی چهره‌های سیاسی که تایید صلاحیت نمی شوند خودداری کنند و به سمت معرفی چهره های جوان در بدنه حزب های اصلاح طلب بروند و در انتخابات آتی با چهره های جوان به میدان انتخاباتی وارد شوند همانطوری که در انتخابات گذشته برخلاف باور دیگران چهره های جوانی مانند خانم تاج الدین بسیار خوب عمل کردند و مورد احترام چهره‌های اصولگرا هم هستند.

کد خبر 381366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.